Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 20:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Rev limiter
Indlæg: 06 jun 2012, 18:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16
Indlæg: 23
jeg står og skal bruge en justerbar rev limiter til en gamle pug 205 med karburator.
den skal bruges, da der ingen begrænsning er på rpm, og ikke vil risikere en blown motor, pga. at uanede rpm. eller at den begynder at svømme.

er det muligt at købe et sesperrat system og koble på tændingen? eller er der snedig måde at bygge en på?

evt. ideer, links til produkter.

-tak .


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2012, 19:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16
Indlæg: 23
har overvejet en omex revlimiter med lauch . men ved ikk om det er muligt nu hvor der er kaburator på, om det skulle have nogen indflydelse .


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 06 jun 2012, 19:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Der var en på bilgalleri, der brugte et shiftlight fra thansen.
Det blev lavet sådan at han justerede uret ind til de omdr. Han ønskede at lampen til shiftlight skulle lyse.
Lampen blev så klippet af, og de 2 ledninger trak et relæ som cuttede tændingen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2012, 19:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16
Indlæg: 23
tja, det var faktisk ikke nogen dum ide. i hvert fald noget billigere end en omex.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2012, 19:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Koster 217kr og lave :-), incl shiftlight

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2012, 20:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Har haft samme trick på min gamle karburator-turbo-polo. Hvis man hidsede den tilstrækkeligt op på en varm udstødning begyndte den også at skyde :D

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2012, 20:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16
Indlæg: 23
skal relæet så bare ligge tændings kl.1 til stel . eller hvordan fik i den til at cutte ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2012, 20:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
http://www.bilgalleri.dk/for_messageDet ... _ID=736256

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2012, 20:52 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16
Indlæg: 23
jeg bliver nødtil at takke for den lækre information . TAK :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2012, 20:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg bliver nød til og undskylde, det koster 227kr :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team