Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 jun 2012, 15:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Nu jeg gået igang med at lave lidt udstødning til mit volvo 16v turbo projekt. og vil høre hvad folk mener om det.

Har valgt og lave forfør i 3,5tommer, og hen under bilen bliver det 3 tommer. Der kommer et lige stykke på ca.30cm lige efter turbo og derefter en bøjning på næsten 90 grader, og så godt 70cm mere og derefter en 90graderes bøjning igen. og derefter over i 3 tommer resten af vejen.

Planen er at det skal kunne lave 600hk, men det må gerne være forberedt til 750hk, men kan det flow så mange hk? eller skal jeg over og lave 3,5tommer resten af vejen?

Hvor meget modtryk må man have lige efter turboen? har lige været med til at lave en audi a4 med et modtryk på 0,5bar ligeefter turboen, er det for meget?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2012, 18:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
3,5 hele vejen for at være sikker, når du vil op på 750 senere.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2012, 18:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
udstødningen kan ikke blive for stor. modtryk kan ikke blive for lavt.
men der skal også være plads. samtidig er det muligt at dem der opholder sig inde i bilen, vil stille krav til mængden af larm. det samme kan gøre sig gældende for omverdenen!
du kan sagtens lave 1000hk gennem en 3" udstødning. men det er ikke nødvendigvis optimalt. som så meget andet ender udstødningen med at blive skulle tilgodese forskellige ting... som ikke peger samme vej.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel: udstødning
Indlæg: 05 jun 2012, 18:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Det jo lidt af et kompromi man skal ud i, for bilen skal helst larme så lidt som muligt, men samtidigt gerne lave en masse hk :roll:

Har købt en simons bagpotte og en simons mellempotte, og håber på det tager det meste af larmen. Den gamle bil kørte jeg med 3tommer hele vejen og en kina bagpotte og mellempotte, og det lavede faktisk ikke anden end at larme :damn: Og det skal være slut nu :!:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2012, 18:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Maks modtryk i udstødning, lige efter turbo: Maks 0,2 bar. (kilde: RH Motorsport..)

/Dennis

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2012, 19:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Volvo-Dennis skrev:
Maks modtryk i udstødning, lige efter turbo: Maks 0,2 bar. (kilde: RH Motorsport..)

/Dennis


God info, de må da om nogen vide noget om tingene :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2012, 19:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Ja, de har da rullet en bil eller to efterhånden 8)

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2012, 20:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Du kommer jo nok ikke til at kunne undgå at der kommer lidt larm, det er en 4cyl motor og de larmer :D men du kan da godt få nogle fine simmons potter i 3,5".. Men 3,5" el 4" forrør og så ned i 3,5" bagud


Top
 Profil  
 
 Titel: udstødning
Indlæg: 05 jun 2012, 20:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Skal ikke have så stort et udstødning, det ville være overkill med 4" forrør :) Tror jeg prøver det jeg har skrevet, og bliver det et problem kan man jo montere en VUS ventil, så laver den lidt når man skal bruge de hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2012, 21:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
3 1/2" forrør og 3" rør og potter sammen med en stor turbo på en mindre 4cyl motor er = en del larm.
Hvis du gerne vil have den så det er til at bruge til hverdag uden at få tinitus, så ville jeg lave følgende.
3" forrør/mellemPotte, vusventil, 2 1/2" rør og en stor bagpotte, så er det til at køre med til daglig på lille program, og med vusventil åben til race på højt program.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team