Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 maj 2012, 13:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 sep 2007, 15:23
Indlæg: 26
Geografisk sted: Rødekro
Er ved at smide VEMS motorstyring på min E30 og der skal VEMS'en vide hvor mange CC og Ohm dysenerne er på, er der en som ved det ? :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2012, 14:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
VEMS skal vide hvor længe den skal holde dyserne åben for at opnå stoich =1 ved et VE på 100... aka required fuel [mS]

Så VEMS er ligeglad med hvor mange cc dine dyser er på... men du skal bruge oplysningen til at guestimere (gætte/beregne) din required fuel

Req_fuel = 6.49 * (D / N / I)
D=engine displacement (cc)
N=number of primary injectors
I=injector flowrate (cc/min)



VEMS boksen skal fysisk være bygget til enten Høj eller Lav ohms dyser... i gamle dage kunne man køre lavohms dyser med PWM men det er man gået væk fra og ambefaler istedet brugen af enten højohms eller at man bruger effekt formodstande sammen med lavohms


EDIT..
Fik lige læst dit indlæg endnu engang og kan se at det du er ude efter er information om nogle dyser der sidder i en M50B25 ...
Angående Høj eller Lavohm der må du bare få fingeren ud ... og måle dem med et ohm meter...
Angående flowrate så er det ofte nemmere at finde information hvis du kender de(t) nummer(e) der står på selve dysen og om det er en Bosch, Siemens e.t.c...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2012, 10:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 sep 2007, 15:23
Indlæg: 26
Geografisk sted: Rødekro
ae86 skrev:
VEMS skal vide hvor længe den skal holde dyserne åben for at opnå stoich =1 ved et VE på 100... aka required fuel [mS]

Så VEMS er ligeglad med hvor mange cc dine dyser er på... men du skal bruge oplysningen til at guestimere (gætte/beregne) din required fuel

Req_fuel = 6.49 * (D / N / I)
D=engine displacement (cc)
N=number of primary injectors
I=injector flowrate (cc/min)



VEMS boksen skal fysisk være bygget til enten Høj eller Lav ohms dyser... i gamle dage kunne man køre lavohms dyser med PWM men det er man gået væk fra og ambefaler istedet brugen af enten højohms eller at man bruger effekt formodstande sammen med lavohms


EDIT..
Fik lige læst dit indlæg endnu engang og kan se at det du er ude efter er information om nogle dyser der sidder i en M50B25 ...
Angående Høj eller Lavohm der må du bare få fingeren ud ... og måle dem med et ohm meter...
Angående flowrate så er det ofte nemmere at finde information hvis du kender de(t) nummer(e) der står på selve dysen og om det er en Bosch, Siemens e.t.c...


Fandt også ud af det ved at bruge hovedet og åbne NF-data op, der står mængde og ohm :)


Top
 Profil  
 
 Titel: vems
Indlæg: 05 jun 2012, 22:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 17:13
Indlæg: 72
AE86

Det er ikke helt korrekt at vems anbefaler formodstande ved brug af lav ohms dysser men disse kan dog bruges.
Bruger man kun PWM modulation vil man kunne opleve en uens lukke tid med det resultat at lambda værdien vil svinge da doseringen af benzin ikke er korrekt

Vi anbefaler at montere et nyudviklet print til at klare opgaven.
Læs mere om det aktive flyback board her http://shop.vems.hu/catalog/lowz-extens ... p-160.html


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: vems
Indlæg: 06 jun 2012, 13:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
peter_jensen skrev:
AE86

Det er ikke helt korrekt at vems anbefaler formodstande ved brug af lav ohms dysser men disse kan dog bruges.
Bruger man kun PWM modulation vil man kunne opleve en uens lukke tid med det resultat at lambda værdien vil svinge da doseringen af benzin ikke er korrekt

Vi anbefaler at montere et nyudviklet print til at klare opgaven.
Læs mere om det aktive flyback board her http://shop.vems.hu/catalog/lowz-extens ... p-160.html


Ja jeg havde lige glemt det ny udvikledet pwm flyback board .. Men det er nu rigtigt at anbefalingen, før dette board, var at montere formodstande.
Man kunne herved opnå en bedre styring af dyserne end med den gamle pwm opsætning .. som en side note så fik jeg lige købt deres sidste powerflyback board et par dage før pwm flyback boardet blev sat til salg :ha: .. og det var i et forsøg på at få kontrol over et sæt store low-z dyser... men vi fik aldrig testet om det kunne afhjælpe problemet da et sæt low-z siemens deka dyser af samme størrelse løste problemet


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team