svan skrev:
Hej alle sammen!
Jeg har indledt jagten på bedre økonomi på min passat 1,9td fra '91, bilen er oprindeligt født uden IC, dvs med en vinkelslalnge fra turboen direkte ind i indsugningen, jeg antog at jeg garanteret kunne hente en del økonomi ved at montere et kit fra en 1,6td som passede lige på, og resultatet udeblev ikke, bilen er oprindeligt opgivet til 15,5 km/l, jeg kunne ikke trække den over 14,5 km/l og oftest under, meget under, efter montering af IC har jeg kørt 2 tankfulde med hhv 16,69 og 16, 2 hvilket jeg er temmelig tilfreds med, specielt taget i betragtning at æsken har rundet 480.000, sagen er, at da jeg indledte jagten bemærkede jeg at ladetrykket var for lavt, der sidder ingen styring på sådan en, så det var bare at dreje på aktuatorstangen til bilen lavede de max 0,83 som foreskrevet i bøgerne, men efter montering af IC'en kan den ikke lade mere end 0,7, jeg har ikke justeret på stangen, men er det naturligt at opleve det tryktab ved montering af IC, eller skal jeg begynde at jagte utætheder.
svan
Er det en brugt IC?
evt. slidt turbo?