kjeld skrev:
Der er lavet komp-test som er perfekt der er dog ikke lavet en lækagetest da jeg formodede at det ikke burde være nødvendigt på en sprit ny motor.
Motoren køre fantastisk og uden støj og uroligheder og den laver 315 hk ved en bar så der burde ikke være noget der.
Jeg har en formodning om at den øgede slagvolumen og større turbo har noget med sagen at gøre.
Kjeld
Hej Keld.
Oliekasteriet kommer af 2 ting:
1: Blow-by eller andre lækager. Stempelringe, turbo, ventilstyr, etc. Af disse muligheder er blow-by ved stempelringene klar den mest sandsynlige, derfor leakdown spørgsmålet.
2: Utilstrækkelig krumtapsventilation med for lidt olieudskillerkapacitet, eller blokeret, eller enddog helt afmonteret...
Der kan selvf. være flere ting, som feks at der er alt for meget olie i m.fl, men det regner jeg med de er check på.
Leakdown sladrer kun i visse tilfælde.
Som LQS siger, så er de SPM stempler måske ikke helt så fantastiske som SPM selv mener. De er voldsomt omdiskuterede på div forums.
Din motor er på 2900ccm. Det er en meget stor maskine at bygge på en rødblok. Jeg siger ikke det er umuligt, men der er en grund til at man næsten aldrigt ser 2900ccm + turbo.
Hvor stor blev boring og slag i din maskine, samt hvilken plejlstangslængde kører du med?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!