svan skrev:
der er mange af de gamle fabrikslavede turbomotorer der kører uden vand på laderen, husker jeg ikke galt kørte RS turbo S1 uden vand, hvorimod S2 kørte med vand, den største risiko er at olien kokser til grundet varme, men som en anden skriver, kører man den rigtigt, og lader den køle af efter ræs kan det sagtens lade sig gøre.
svan
Joe, men dem der kørte uden vand på laderen var alle lavet som oliekølede fra start. Ikke vandkølede, hvor man bare undlod at tilslutte vandet.
Bilfabrikken indførte ikke den yderligere kompleksitet, uden at det var nødvendigt på de senere turboer(levetidsaspektet)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!