HHJ skrev:
Hej folkens
Har erhvervet mig en Eaton M65 krompressor, til min escort 1,6L 16v fra 96'.
Mit spørgsmål er så, hvor meget og hvilke ting/produkter jeg skal købe hjem mere for at fuldende mit "projekt". Regner ikke med at skifte stemplerne, men nedsætte kompressionen og køre med ladetryk på maks 0.5bar. Er dette realistisk??
Hvor mange hk er et realistisk bud at jeg skal kunne hive ud af den Eaton kompressor på min 1,6??
MVH
Stefan Hansen
Hej Hansen
For det første bliver det ikke kompressoeren som kommer til at sætte loft for effekten, det bliver motoren.
Som du selv nævner vil du køre med lavt ladetryk, det er egentligt sund fornuft. Men i ren praksis skal du jo til at regne på gearingen for at styre ladetrykket, samt finde ud af hvor du får remhjul til kompressoren fra.
Der hvor jeg vil hen, er som jeg sagde i telefonen, hvis du har bestemt dig for at du ikke vil forberede motoren til effekten hvilket kan være okay iforehold til hvad en brugt-ny-motorkoster.
Så monter kompressoren som den er, anskaf dig sådan en fætter her:
http://shop.scanturbo.dk/pi/DB_Blue_kit_2059_15.aspx
og find noget til at styre et par dyser(Fx.MF2)
Og se hvad der kommer ud af det, hvis den dør så køb en ny motor hos en hugger og brug en weekend på at smide den i, og så kører bilen igen