Hej,
Jeg er meget i tvivl omkring valg af dyser til min 205 GTi Rallycrosser. Så derfor håber jeg, at I kan hjælpe.
Specifikationer på motor:
XU5JA 1,6 GTi
Omex 500C motorstyrring
Ford tændinsmodul, wasted spark?
Stempler er fra Wössner - 12,6:1 i kompression
Topstykket er lavet i England af Richard Longman
Knasten er fra Piper
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... d=P16BP320
TWM 45mm spjældhuse
Jeg fik sidste år kørt bilen ind med nogle standard bosch dyser til 1,9 GTi 130hk @ 3 bar. Ham der kørte den ind mente så, at hvis vi hævede trykket til 4,5 bar så ville vi kunne anvende dem op til 162hk. Bilen bliver så målt til 158hk med denne opsætning. Dette resulterede så efterfølgende i nogle problemer med benzinpumper der ikke kunne blive ved med, at holde trykket.. Jeg fik så en Bosch Motorsport pumpe monteret og det har kørt uden problemer.
Problemet opstår så nu, hvor jeg har fået lavet lidt ændringer på motoren og sandsynligvis kommer op på 165-170hk samt at jeg gerne vil have sænket trykket en anelse.
Jeg har hørt, at de nye dyser er med 4 nåle og skulle give en bedre forstøvning end mine nuværende, som er med én.
Jeg kan ikke huske om de er høj ohms eller lav ohms dyser.
Hvis jeg er helt gal på den må I gerne rette mig, da jeg absolut ikke er nogen ekspert på området og gerne vil have en så stabil motor som mulig.
vh Ole