Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 feb 2012, 20:33 
Offline

Tilmeldt: 11 apr 2007, 10:10
Indlæg: 9
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Hej,

Jeg er meget i tvivl omkring valg af dyser til min 205 GTi Rallycrosser. Så derfor håber jeg, at I kan hjælpe.

Specifikationer på motor:
XU5JA 1,6 GTi
Omex 500C motorstyrring
Ford tændinsmodul, wasted spark?
Stempler er fra Wössner - 12,6:1 i kompression
Topstykket er lavet i England af Richard Longman
Knasten er fra Piper http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... d=P16BP320
TWM 45mm spjældhuse


Jeg fik sidste år kørt bilen ind med nogle standard bosch dyser til 1,9 GTi 130hk @ 3 bar. Ham der kørte den ind mente så, at hvis vi hævede trykket til 4,5 bar så ville vi kunne anvende dem op til 162hk. Bilen bliver så målt til 158hk med denne opsætning. Dette resulterede så efterfølgende i nogle problemer med benzinpumper der ikke kunne blive ved med, at holde trykket.. Jeg fik så en Bosch Motorsport pumpe monteret og det har kørt uden problemer.

Problemet opstår så nu, hvor jeg har fået lavet lidt ændringer på motoren og sandsynligvis kommer op på 165-170hk samt at jeg gerne vil have sænket trykket en anelse.

Jeg har hørt, at de nye dyser er med 4 nåle og skulle give en bedre forstøvning end mine nuværende, som er med én.

Jeg kan ikke huske om de er høj ohms eller lav ohms dyser.

Hvis jeg er helt gal på den må I gerne rette mig, da jeg absolut ikke er nogen ekspert på området og gerne vil have en så stabil motor som mulig.

vh Ole


Senest rettet af Ole T 14 feb 2012, 10:23, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2012, 22:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
et sæt dyser fra en vag 1,8turbo rækker så vidt vides til ca 200hk og er med 4 nåle/huller. og de er nemme at finde ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2012, 07:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Dyserne i 1.9 GTi er lige til øllet - så jeg ville klart finde nye dyser - jeg vil skyde på at du med det hævede tryk har været ret meget på kanten.

Øget tryk giver et generelt øget slid flere steder i systemet - og 4,5 bar er i hvert fald i den høje ende.

Med det in mente ville jeg også købe nye dyser...

Lige præcis dem til 1.8T ville jeg holde mig fra - de er - i de fleste tilfælde (der er mange modeller) ikke ret store, men rækker langt på lige DEN motor, fordi den er så djævlens effektiv.

Et godt bud er dyser fra 306 GTI - de går til ~190 hk på 3 bars tryk.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel: -
Indlæg: 14 feb 2012, 09:37 
Offline

Tilmeldt: 11 apr 2007, 10:10
Indlæg: 9
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Mange tak for jeres svar. Så er jeg da lidt tættere på:)

Er der nogen der kan anbefale en til, at køre bilen ind med de nye dyser?

vh Ole


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team