Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 jan 2012, 20:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2009, 09:13
Indlæg: 103
Geografisk sted: vejle
nogen der ved om man må svejse 25 CR MO 4 med CO2 ??

er til bur

_________________
http://www.facebook.com/KE70V8


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 21:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
må for hvem er vel spørgsmålet.

tror godt du kan, men er ret sikker på det bliver svært at finde den rette tråd i alm. handel.

Du skal have fat i feks ESABs hotline, de kan måske hjælpe dig.

Dertil kommer at den nok er lettere at få korrekt styrke med hvis det bliver med TIG, men det er et sidebemærkning.

Skal du have en bil synet med buret (ikke hverken toldsyn eller bilsyn :-))?

Læste en artikkel om dragracingchassiser hvor der skulle inleveres svejseprøve før godkendelsen kunne skrives.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 22:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Mit chassis måtte i hvert fald ikke. Det er med prøver og godkendelse osv osv.


Men ellers har Holmeren tråden til at tigge det med

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 22:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2009, 09:13
Indlæg: 103
Geografisk sted: vejle
der er ikke en bil der skal på gaden problem er at det er svejse samme fra fabrikken med CO2 det er et OMP bur kan ikke forstå man må det

foto http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=88696

_________________
http://www.facebook.com/KE70V8


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 23:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Er du sikker på det der er CrMo? Evt kig efter 4130, det skal være skrevet et sted.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 23:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Heyer skrev:
der er ikke en bil der skal på gaden problem er at det er svejse samme fra fabrikken med CO2 det er et OMP bur kan ikke forstå man må det

foto http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=88696


Hvorfra kan du se det er CO2 ??

Med den rigtige gas og den rigtige tråd burde der ikke være noget problem i at bruge MIG til at svejse det ... Men MAG (CO2 ) burde ikke bruges til andet end sort

Prøv at google Fronius og se deres youtube videoer om CMT advanced ... Mig/mag er kommet langt efter man har droppet oldschool transformator teknologi til fordel for moderne inverter power elektronik

Prøv også at checke her hvor de svejser stål og aluminium sammen :shock: og det er vel og mærke ikke friction stir welding


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2012, 09:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis det er fabrikslavet, så kommer det vel med en godkendelse.
Og hvis den godkendelse opfylder de krav, som der stilles til buret.
I den klasse du skal køre i.
Så kunne det være limet sammen.
Uden at det havde nogen betydning for holdbarheden.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2012, 13:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
er det til drag? hvis ja så kan buret ikke synes efter gældende regler.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2012, 14:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Det er vist til drift

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2012, 16:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2009, 09:13
Indlæg: 103
Geografisk sted: vejle
det er til en banebil

det er et godkendelse OMP bur men den godkendelse står der ikke en skid om hvad det skal svejse samme med står kun der er 25 CR MO 4

jeg ved at til drag må man kun svejse CR MO med TIG og det må der jo være en grund til ?

den klasse bilen skal køre i er det ligemeget hvordan jeg svejser det samme der skal bare være et bur men jeg vil bare ha sikkerheds er i top
det hander jo om live og dø

og ja det er svejst med CO2 og det er ikke pæn

_________________
http://www.facebook.com/KE70V8


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team