Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Turbo valg.
Indlæg: 08 jan 2012, 01:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Står over for et mindre dielemme.
Skal have fundet en god turbo til en 2,0l stroket 1.8t 20vt AGU motor.
Der er valgt et forholdsvist mildt sæt knaster og vi ønsker et rimelig respons på ladetrykket. Denne er i kikkerten http://www.intengineering.com/Precision ... 3-1-2.html Hvad med Trim ? Skal vi gå efter 0,82 eller 0,62 på t3 flancen ?

Billede

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2012, 07:32 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Trim har ikke noget med A/R at gøre. Det er forholdet mellem exducer og inducer. Hverken exducer eller trim er oplyst der hvor du linker til. Du har kun kompressor inducer og turbine exducer at gå ud fra (heraf 6262)

Du kigger på enkelt indløb på T3 hus.
Du har valgt milde knaster.
Du har valgt at øge din stempelhastighed/flow i bunden og du tapper tilsvarene dine omdrejninger i toppen med stroke => dit samlet flow(effekt) i motor (moment x rpm) ændres ikke total set. Når du har valgt milde knaster og stroker kommer ydelsen at være sårbar på omdrejninger (nævner det blot fordi mange bliver skuffet på den konto når de måler effekten)
Du ønsker tidlig ladetryk, men 62mm på single entry...

Hvad vil du gerne? Jeg gætter på du gerne vil pænt på den anden side af 500hk er det korrekt?? dimensionereingen/hjulstørrelsen hænger ikke sammen ellers, og hvordan hænger 500hk så sammen med omdr. og/eller modsvarende hævet tryk...

Hvis det er tidligt ladetryk og effekten fra 62mm hjul? -> så kommer du aldrig i mål med tidlig spoolup på single entry T3 som du ellers kan med TS T3. Det er fysik. Du er også mere begrænset på knasten/tændingen med single entry, grundet "nabo-modtryk". Du kan vælge TS T4 .84 A/R jf. linket, men der er forskel mellem TS T4 .84 og f.eks. TS T3 .70

Når du kigger på single entry .62 hus så går ideen bag den størrelse hjul væk (med mindre vi snakker større motor og andet formål). Jeg ville kigge på mindre hjul og gå op i A/R hvis du fastholder ønsket om single entry. Det gælder om at ramme så "stejlt" ned på turbinehjulet som muligt og dimensionere hjulstørrelsen herefter. Dvs. optimalt set, mindst mulig hjul og størst mulig A/R op til og lige inden balanceforholdet tipper. Hvis det er effekten du går efter så skal du være tålmodig efter ladetryk på det single entry .82 hus modsat et TS setup.

Du vil opdage du kommer til at vælge. Hvis du vil fastholde single entry og have tidlig ladetryk, så gå ned i hjulstørrelse. Blot mit råd. Ellers lev med sen spooluptid modsat TS setup når du er i den størrelse hjul og i den størrelse motor (selvom stroket). Mange TS anvendere er på byg nr. to. Overvej at byg manifold efter TS og få fysikken. Du kan trygt regne med minimum 800-1000 omdr. tidligere ladetryk med et T3 TS setup (normalt mere).

Note. Jeg kan tig-svejse twin scroll manifold til dig med korrekt WG opsætning (i sort stål 2.6mm) i T3 sammen med f.eks. MP 61mm (88mm exducer) TS Turbo i A/R .70 TS hus for samlet samme pris (altså TS manifold + MP TS turbo) som sammenlignet med den ene udgift du linker til efter dine importomkostninger på dansk jord.
Og en bonus udover et sådant TS T3 setup garantere tidligere ladetryk, er et fysisk anderledes optimalt balanceforhold henover cylinderne (fordrer bl.a. knaståbningstider og tænding), samt ikke mindst du bytter "ketchup effekten" ud med allerede længe inden jævnt ladetryk.

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2012, 09:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
hvorfor kigge på en 6262.. 1,8t laver 700+ med den lader på... det går jeg ik udfra er målet,når du vil ha tidligt spool op..58mm har mega tidligt tryk og den har vi ramt lige under 600 på en strooket 1,8t.

var jeg dig havde jeg valgt 58mm,den spoler helt sikkert også tidligere end en tung mp turbo der skal kunne levere til samme effekt.

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2012, 11:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
MTECH skrev:
var jeg dig havde jeg valgt 58mm,den spoler helt sikkert også tidligere end en tung mp turbo der skal kunne levere til samme effekt.


Uhh, GAME ON :popcorn:

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team