Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 dec 2011, 22:46 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Linket viser flere tusinde topstykker med bænkede flow data (CFM) ved sammenlignelige ventilløft højde. Rigtig godt sammenligningsgrundlag. Samtidig er ventildiametrene oplyst samt andre bonus oplysninger.

Mærker (topstykker) som der findes flow data på:

Biler
[Acura] [Alfa Romeo] [AMC] [Audi] [BMW] [Buick] [Cadillac] [Chevy] [BB Chevy] [Chrysler] [BB Chrysler] [Citroen] [Cummins] [Ferrari] [Fiat] [Ford] [BB Ford] [GM Duramax Diesel] [Holden] [Honda] [Hyundai] [Jaguar] [Lotus] [Mazda] [Mercedes] [MGB] [Mitsubishi] [Nissan] [Olds] [Opel / Vauxhall] [Peugeot] [Pontiac] [Porsche] [Renault] [Rover] [Saab] [Studebaker] [Subaru] [Toyota] [Volvo] [VW]

Motorcykler
[Buell] [Harley-Davidson] [Honda] [Jawa] [Kawasaki] [KTM] [Rotax] [Suzuki] [Triumph] [Yamaha]

Tast Ctrl+F og skriv bilmærke...se standardflowtal for topstykket, samt evt. modificerede versioner.

http://users.erols.com/srweiss/tablehdc.htm#Acura

God læselyst :coffee:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2011, 09:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Meget omdiskuteret liste i "flow-kredse".

Der er måske et par unøjagtigheder eller tre derimellem.

Men interessant alligevel.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2011, 00:34 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Man kan vel sige at kilderne, og dermed dem som har målt dem, ser ud til at have overvægt af kommerciel baggrund. Heri usikkerhed for egne "produkter".
MEN da 90% af tallene er for standard målte OEM topstykker og dermed ikke salgstal / salgsgas for kommercielle opgraderinger så bliver det interessant. Det var min opfattelse da jeg læste det første gang.

Listen er lang... og lang på standard OEM toppe. Det giver IMO en meget interessant liste og sammenligningsgrundlag (inden for en træskolængde) på flow udgangspunkt.

I øvrigt mange spændende lave og høje flow tal. Det illustrerer og understøtter hvorfor liter volume som udgangspunkt for "motorstørrelse" oftest ikke er retvisende.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2011, 10:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det fortæller vist også hvorfor meget flow ikke altid er bedre.

Det skal være det rigtige flow...

Listen havde været mere sjov hvis den indeholdt porthastighed og tværsnitsareal sammen med flowet, men så er det også en nær give-away.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team