Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked

jeg er ved at lave et 1000hk+ supra pojekt..

men jeg kom så til at tænke på tænding.. :roll:

det er en god tændning på sådan en supra standart, men hvad nu hvis den siger stop og ikke kan følge med.. ja så kan jeg få en tændingforstærker på. men er det ikke nok skal jeg ha noget helt andet på.

jeg har tænkt på 40.000 volt msd tænding.. det koster det samme og kan vel lave meget mere.. ??

jeg har bare aldrig set en supra med det.. men er det ikke beder at sætte det på eller hvad ? vil som sagt heller ha det på frem for en mellem løsning med en forstærker boks..

er der ikke andre fordele ved at smide msd på ?? os selvom den standart tænding evt ville kunne følge med..?

hvor mange volt køre en supra med standart/hvor meget kan den give standart.. og til forskel over til msd??

kan man få andet en 40.000 volt msd ? altså 70.000 osv ? gider ikke købe noget som ikke er nok eller som ikke er beder en standart :roll:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: !!

det er en supra m4 tt

Titel:
Mester Medlem

Det ved KDW nok alt om, han er jo næsten oppe på 2000hk

Titel:
Moderator

Et lille guldkorn:

Tændingsanlæg sammenlignes ikke på spænding, men på energi målt i mJ og på gnistens duration målt enten i krumtapgrader ved xxxxrpm eller som tid i uSek eller mSek.

Et gennemsnitligt tændinganlæg kan præstere 40kV under de rigtige omstændigheder....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg har tidligere spurgt om noget lignende, men fik aldrig noget konkret svar.

Men jeg er også interesseret i at høre om hvad der er der ude hvis man ikke ønsker at gå på kompromis på tændingssiden?

Vi er jo trods alt alle enige om at ethvert motorbygge aldrig er bedre end sit svageste led, ikk?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Hvilken styreboks skal styre de 1000hk du vil lave også ?? du kan jo køre med HKS DLI modul så er det jo lidt mere knald på systemet.. om det er til 1000hk skal jeg ik kunne sige..

Titel:

jeg skal ha noget aem fmj eller wolfv500 på.. jeg ved godt man kan få den tænding forstærker men det koster det samme at købe nyt "super tænding" så det vil jeg heller hvis det er.. så jeg kan få gnist nok.. og håber da på samme tid det os gir noget på andre måder eller hvordan jeg skal sige det..

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
http://www.sparktechignitions.net/ er ved at lave et tændingssystem til supra med lidt mere power i :D ved dog ikke hvornår de er færdige.

Titel:

jeg køber os det andet :) jeg har kørt med den på min e30 turbo og det viker sgu godt..

weestspeed har os et sæt tænding det kunne os være en mulighed :)

Titel:
Mester Medlem

suprahks skrev:
jeg køber os det andet :) jeg har kørt med den på min e30 turbo og det viker sgu godt..

weestspeed har os et sæt tænding det kunne os være en mulighed :)

Ja sådsn et sæt fra electromotive ser jo samtidig også fint ud i maskinrummet, og så til en fornuftig pris 1850,- :D
jeg har selv kørt med et komplet electromotive tec3r og det fungerede 100% det var dog på en bmw m20 turbo.

Men ellers er der et sæt MSD til salg på BG
http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1305206

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time