Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Max suge hk på busa? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25026 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | uno [ 16 okt 2011, 20:57 ] |
Titel: | Max suge hk på busa? |
Er der nogen der har en ide om hvad det er muligt at tune en hayabusa op til med fri omdrejninger og mulighed for at anvende alcohol? |
Forfatter: | lqs [ 23 okt 2011, 17:09 ] |
Titel: | |
måske omkring 300hk. mod nok 700hk turbo........ |
Forfatter: | luske [ 25 okt 2011, 09:15 ] |
Titel: | |
kommer helt an på hvordan det gribes an hvis den udelukkende skal køre sug og blive ved med det , så laver TTS i england et 1900cc kit , kan dog ikke huske hvad det laver af HK men deres 1720 laver snildt 280 så søren er ikke helt ved siden af med de 300 men skal der tryk på den på et tidspunkt så skal man holde sig fra de største kits da de bliver lige spinkle nok , men holder man sig omkring de 1600 så er 700hk ikke umulige sammen med lidt holbarhed MVH Luske |
Forfatter: | uno [ 25 okt 2011, 16:46 ] |
Titel: | Manglende forklaring |
Jeg glemte at nævne en ret væsentlig detalje. Nemlig at motoren ikke må blive mere end 1300ccm da den skal deltage i specialbygget havetraktortræk. Tilgengæld må den tage alle de omdrejninger som man kan pine ud af den og den må gøre det på methanol. Målet er ikke at konstruere en sådan motor men for at have en ide om hvilket neveau der skal nåes. Hvis jeg kommer i job hurtigt nok her efter endt uddannelse og jeg kan overbevise en eller to mere om det er muligt. -ja så skal der måske bygges noget diesel med meget tryk. -Regler kort: Max 1300ccm. Benzin og alcohol kun sug. Diesel 2tryktrin. ved 1cyl fri ccm. |
Forfatter: | lqs [ 25 okt 2011, 17:08 ] |
Titel: | |
de 1300ccm tager nok ikke meget topydelse. men området bliver smalere. kobling? gear? converter? vario...? |
Forfatter: | Lars PH [ 25 okt 2011, 17:41 ] |
Titel: | |
vis jeg husker helt rigtig må man ikke køre med converter. hva med en daihatsu 1,3 efi motor har den ikke støre moment |
Forfatter: | luske [ 26 okt 2011, 10:34 ] |
Titel: | |
ved ikke om den kan drejes meget højrer end std uden meget arbejde (læs dyrt arbejde) men 225 hk med bedre kørbarhed end std uden opboring er da set , dog kræver det et yoshimura eller akrapovic-fullsystem og det er der vel ikke plads til på sådan en djævel ?? MVH Luske |
Forfatter: | grydesvamp [ 26 okt 2011, 20:55 ] |
Titel: | |
en yamaha raptor 700 motor kunne være en mulighed ? 1 cyl omkring 50hk std meget nemt hævet til 60hk. Med turbo 100hk på alm benzin, vel og mærke.. jeg ved ikke om i må ændre bagtøj til fast aksel ? i så fald er det jo ret let lavet.. |
Forfatter: | wukshady [ 27 okt 2011, 17:34 ] |
Titel: | |
Jeg tror i overser det manden skriver i hans andet indlæg: at han vil bygge en diesel med tryk, men spørger til busa'ens potentiale for at vide hvad dieselmotoren skal op på af ydelse for at have en chance... |
Forfatter: | Lars PH [ 27 okt 2011, 17:49 ] |
Titel: | |
Hvis det er garden puller så køre diesel i en klasse for sig mener jeg. Og vw 1,9 diesel er vist meget populær og yder nogle af dem ikke +350 hk |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |