Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: singh rapport
Indlæg: 17 nov 2011, 19:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
http://www.herningg.com/singh/Engine%20 ... alysis.pdf

sjovt værk

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2011, 13:05 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 feb 2011, 08:35
Indlæg: 22
Geografisk sted: Nordjylland, Tårs.
Nu bliver jeg lidt nysgerrig da det ikke er første gang jeg er stødt på fænomenet :D

I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.

Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?

_________________
Saab 93 Aero 2,8TV6 306 krikker- 598 Nm.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2011, 13:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Isseur skrev:
Nu bliver jeg lidt nysgerrig da det ikke er første gang jeg er stødt på fænomenet :D

I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.

Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?


Læs rapporten :)

..det undrer mig dog lidt der ses bort fra den højere kompression på Singh topstykket sammenlignet med det originale.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2011, 14:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2006, 19:17
Indlæg: 147
Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
TB206HDI skrev:
Isseur skrev:
Nu bliver jeg lidt nysgerrig da det ikke er første gang jeg er stødt på fænomenet :D

I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.

Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?


Læs rapporten :)

..det undrer mig dog lidt der ses bort fra den højere kompression på Singh topstykket sammenlignet med det originale.


Men den højere komp, burde vel "hive" egt og nox op, hvor i mod det modstatte er tilfældet. :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2011, 12:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 feb 2011, 08:35
Indlæg: 22
Geografisk sted: Nordjylland, Tårs.
Indrømmet: Der er jo timevis af læsestof om emnet, var nok liiige rap nok i en vending :) Jesus kristus, det er mere omfattende end først antaget :oops:
Kan se at emnet er diskuteret i tidligere tråde for år tilbage, og nu så dokumentation for modificeringerne.

Interessant læsning og ikke mindst interessante resultater :coffee:
Men er der en venlig sjæl som kan forklare hvorfor? Altså hvad er det rent fysisk at der sker siden udstødnings temperaturen sænkes betydeligt ved lave omdrejninger og giver bedre effekt ?

_________________
Saab 93 Aero 2,8TV6 306 krikker- 598 Nm.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2011, 18:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Er der nogle der har nogle bedre billeder af en top der er lavet Singh rille(r) i ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2011, 19:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 feb 2011, 08:35
Indlæg: 22
Geografisk sted: Nordjylland, Tårs.
Der er mange gode Google resultater :)

http://www.google.dk/imgres?q=singh+cyl ... 24&bih=672

_________________
Saab 93 Aero 2,8TV6 306 krikker- 598 Nm.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2011, 20:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Isseur skrev:
Der er mange gode Google resultater :)

http://www.google.dk/imgres?q=singh+cyl ... 24&bih=672


Ja, men jeg er kritisk af natur så jeg ville gerne hvis der var nogle danskere her på forummet der kunne vise ngole resultater.

imho minder det mig om knallert tuning - selvom rapporten viser svage forbedringer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2011, 21:08 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Kig på MortenVJ Volvo her på forummet under projekter i garagen - han har lavet det på sin bil og mener også han dokumenterede fint med billeder og resultat.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2011, 21:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Så hut jeg visker, la vede morten vj dette forsøg på hans volvo

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team