Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Stempel max belastning http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25020 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | ejnarmc [ 14 okt 2011, 20:03 ] |
Titel: | Stempel max belastning |
På div. Svenske bil sider, skriver de at ved over 500 hk på en Volvo 850r motor skal de originale stempler udskiftes. (selvfølgelig også plejelstænger) Men hvad er det der gør at stemplet ikke kan holde? Er det ladetrykket, varmen, eller? Tænker lidt på hvad der kunne gøres ved motoren hvis man skal op på grænsen til hvad originale stempler kan klare? Fx. Vandindsprøjtning, lavt/højt ladetryk? |
Forfatter: | grydesvamp [ 16 okt 2011, 17:34 ] |
Titel: | |
evt vægten på stemplerne.. |
Forfatter: | ejnarmc [ 22 okt 2011, 07:45 ] |
Titel: | .. |
Hvad får stemplerne til at gå i stykker, hvis motoren er kørt ordentlig ind. Er det ladetryk/varme/ ? |
Forfatter: | møffe [ 22 okt 2011, 08:03 ] |
Titel: | |
kompressions tryk hvis at det andet spiller. det trykker stemplet sammen så den kan rive cylinderen/sætte sig eller den revner mellem ringene. |
Forfatter: | lqs [ 22 okt 2011, 09:54 ] |
Titel: | |
nej, det er arbejds/forbrandingstryk. nok ca 10 gange højere end trykket pga komp. begynder stempel at gå i stykker mellem ringe, kan der meget let være tale om lidt banken. vægten har groft sagt kun betydning ved rigtig mange rpm. i den forbindelse vil det ofte være stangen der bliver taberen. MVH søren |
Forfatter: | luske [ 22 okt 2011, 13:04 ] |
Titel: | |
ringlandcracks er som regel pga banken/preignition som lqs nævner men de kan forekomme ved almindeligt brug på MCer der er kørt lidt trætte med trætte mener jeg så ikke en 4-takter der har kørt 90K men 2-smokerer der ikke har fået tjekket ringgab ofte nok (hver 5-8K) totalt ubrugelig viden i denne tråd men måtte lige klemme deet med ind |
Forfatter: | møffe [ 22 okt 2011, 13:27 ] |
Titel: | |
lqs skrev: nej, det er arbejds/forbrandingstryk. nok ca 10 gange højere end trykket pga komp. begynder stempel at gå i stykker mellem ringe, kan der meget let være tale om lidt banken. vægten har groft sagt kun betydning ved rigtig mange rpm. i den forbindelse vil det ofte være stangen der bliver taberen.
MVH søren Nu var det nu også trykket ved en forbrænding jeg tænkte på. Men fair nok. Men ringbroen kan også dø ved at stemplet presses sammen pga kronen på toppen bliver trykket ved forhøjet tryk ved forbrænding. |
Forfatter: | lqs [ 22 okt 2011, 15:53 ] |
Titel: | |
hvis ikke der er banken.... tror jeg at mange standard stempler kan holde til rigtigt meget ydelse. har prøvet at bøje stænger, både cossi og 2jz, uden stempler tog skade. vi taler om literydelser på den anden side 300hk. MVH søren |
Forfatter: | Jakobsen [ 22 okt 2011, 15:57 ] |
Titel: | |
Men det kommer os an på hvor dygtig fyren er til at mappe bilen ! Det er der os blevet skrevet.. Men det er også vigtigt at det spiller 100% |
Forfatter: | møffe [ 22 okt 2011, 19:24 ] |
Titel: | |
Dohc stempler dør ved ca 1bar. Uden banken. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |