Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2011, 11:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg har en ældre bil, hvor motoren fødes af et Bosch mono-jetronic indsprøjtningssystem, som kører efter alpha-n princippet, dvs. den doserer den indsprøjtede mængde brændstof efter omdrejninger hhv. gasspjældsvinkel. Jeg vil i løbet af vinteren opfriske toppen med nye paraplyer, ventilløftere, pakninger, samt slibning af ventiler. Jeg overvejer i den forbindelse, at hæve kompressionen fra de originale 9:1 til enten 10:1 eller 10,5:1, samt at finde en knastaksel fra en samtidig GTI. Det burde kunne hæve effekten fra de oprindelige 90 hk til ~110 hk for meget små penge. Jeg er dog i tvivl om, hvordan motorstyringen vil reagere på dette, da den jo umiddelbart ikke har mulighed for, at tilpasse mængden af benzin til effekten. Man kan så selvfølgelig lægge en skive i benzintryksregulatoren, for at få den til at hæve trykket lidt, men det er jo heller ikke nogen særskilt god løsning på problemet, da styringen så vil sprøjte mere benzin ind over hele skalaen.

Nogle gode idéer?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2011, 14:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
nu kender jeg slet ikke det system men vis det er eletronisk gasspjæld med variabel modstand så kan du jo få de bokse hvor du man manipolere med dit signal og så styre det på den måde


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2011, 20:53 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Det er en gammel Audi 80 fra 1991, så elektronikken er ikke så fancy :wink:

Spørgsmålet er vel egentlig også, om man bare skal krydse fingre, og håbe at blandingen holder, når der kun er tale om så små ændringer.
Man kunne jo selvfølgelig smide en WB-sonde i udstødningen, og se om blandingen holder sig i den fornuftige ende af skalaen :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team