Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jul 2011, 19:45 
Offline

Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22
Indlæg: 5
hej nu har jeg brug for noget hjælp,jeg har lige monteret min lc1 på min subaru,og der er lys i ur/calibrings dioen,men her kommer så også mit problem,nå jeg skal starte den op(opvarming/ren luft calibring) så vil dioen ikke slukke og give mig de blink koder som den skal,den står bare og lyser hele tiden,jeg kan mærke at min sonde bliver varm,men det kan jeg jo ikke bruge til noget.
jeg har været igemmen ledningerne op til flere gange og er sikker på at den er koblet op som den skal(skal lige sige jeg her ikke taget + fra benzin pumpen)men fra tændningens låsen,alle stæl er sammlet og sat på motoren,og alt er lodet sammen.nå jeg trykker på caliberings knappen så slukker dioen men ingen blink.jeg fatter ikke en skid, :reading:
nu håber jeg der er nogle flinke som kan hjælpe mig .

mvh peter.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 18:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Får den kraftig nok spænding, mon?

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 18:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Normalt lyser den jo permanent, når alt er som det skal være.

Har du prøvet at koble computeren på, og starte en kalibrering fra den?

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 19:26 
Offline

Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22
Indlæg: 5
efterz skrev:
Normalt lyser den jo permanent, når alt er som det skal være.

Har du prøvet at koble computeren på, og starte en kalibrering fra den?
'

nej jeg har ikke prøvet at koble en computer på (det er kun min stationer computer som har det stik i sig)jge skal lige finde en som har det.

ang:strøm.så har jeg lige knap 12v , et spændnings fald på lige knap 0,6v hvis jeg måler på bat(12,6v) så det er vel ok.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 19:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Du kan også lave en kalibrering ved at (mens der ikke er strøm på LC1) frakoble sensor -> sætte strøm på LC1 (stadig uden sensor) i 20 sek. -> afbryde strøm til LC1 -> tilslutte sensor -> sætte strøm på LC1, så laver den heater og free air calibration når den ser sensoren igen.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 22:15 
Offline

Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22
Indlæg: 5
efterz skrev:
Du kan også lave en kalibrering ved at (mens der ikke er strøm på LC1) frakoble sensor -> sætte strøm på LC1 (stadig uden sensor) i 20 sek. -> afbryde strøm til LC1 -> tilslutte sensor -> sætte strøm på LC1, så laver den heater og free air calibration når den ser sensoren igen.

den ha jeg også prøvet,,virker ikke.dioen lyser stadig :damn: men sonden bliver varm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 22:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Off topic: hvor har du placeret sonden og hvilken Subaru :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2011, 02:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Jeg syntes det normalt kun er første gang det tager lang tid at lave free air calibration, så måske alt er som det skal være? Eller får du ingen måling ud af sonden?
Jeg ville også få en computer på, evt. Mokke den op på skrivebordet nu du ikke har stikket i en laptop...
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2011, 17:38 
Offline

Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22
Indlæg: 5
tak for råd,jeg prøver en gang....
det er en legacy (bc5) 4x4 2,0 turbo.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2011, 17:29 
Offline

Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22
Indlæg: 5
nu kan det værer nok.......gammelt lort..... den lyser hele tiden og jeg kan ikke få kontakt til den via computeren.
jeg har fundet en gammel tråd,hvor der er en som har det sammen problem som jeg men der er ikke rigtig noget svar,så jeg tror jeg køber en ame eller noget andet ,som virker,det lort gider jeg ikke at have mer.
jeg kan også se der er mange som har problemer med lc-1.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team