Er der nogle der har oplevet lavere målinger med EGT sensor plaseret i røret tæt på ex. cyl 4 hvor varme udstødnings gassen kun passerer når cyl 4 udlufter.
Frem for i indløbet af turboen hvor trykket og flowet er mere konstant forbi EGT sensor.
Ex. en 4 cyl med en 240 graderes udstødningsknast.
Sensor foran turboen får konstant gas puls fra 4 cylindre.
Sensor foran cyl 4 får gas puls 1/3 af tiden fra 1 cylindre.
Grunden til at jeg lige har talt med en Svensker der er ved at indkøre en 1.8 med en HX35 1000cc dysser. Han har sensor til at sidde lige foran Cyl 4 med 3mm indstik i en ret stor damprørs manifold.
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... titled.jpg
Men selv med højt ladetryk og en lambda der er helt i skoven får han en meget lavt EGT.
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... ensker.jpg
Men det ser helt galt ud, hvorfor måler han kun 825 grader... ?