Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2011, 15:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
hejsa

jeg har et problem med min volvo 850, som køre med en t3/t4 p-trim fra turbomotor turboen har 360 graders lejre og køre 1.35 i tryk.
olie retur er lodret ned i bundkaret.
der er komplet 3" udstødning
bilen slukkes aldrig direkte efter den har fået klø.

turboen holder kun ca 20.000 km før den skal renoveres, og det er ikke ret tit den bliver kørt hårdt.

har kørt på castrol 10/60, men skiftede igår til castrol 10/40 som bilen normalt skal køre på.
kan det være 10/60 olien der dræber turboen, når det nu mest er en hverdagsbil?

nogle der har nogle mulige årsager?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2011, 17:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
har du fået den renoveret før ?
hvis ja hvem har renoveret ?

hvor lang tid havde du forventet at en china turbo til ½pris holder ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 04 aug 2011, 17:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Den er renoveret for 20.000 siden, ved turbomotor.

Renovere man ikke Kina turboer med garrett dele ?
Mener jeg rene sagde sidst.

Det kan godt være jeg bare må leve med en levetid på 20.000


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2011, 20:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hvad er fejlen på turboen ? Begynder den bare at spise olie eller ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2011, 11:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
et bud kunne være dumpventilen, du kører med relativt højt tryk, hvad kører du med af ventil, hvis ikke den arbejder optimalt, staller laderen, og det smadrer lejerne, lyder den som en kalkun ved speederslip?

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2011, 14:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hvad er det der dør i turboen så hurtigt?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 05 aug 2011, 16:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
jeg har snakket lidt med k-Finn herinde fra om problemet.

Kom i tanke om at rene sagde at han kunne se at jeg havde slukket bilen for tidligt når turboen var meget varm.

Jeg mener at jeg altid er påpasselig med ikke at slukke den for tidligt når den er varm.

Finn og jeg snakkede om at min egt måske var for højt og det måske var det der gjorde den gik i stykker.

Ved ikke hvad den del turboen hedder der går i stykker, men den ør at der ikke løber olie ind i turbinehuset.

Den laver ikke turbostall :-)

Havde planer om at sætte en egt måler i når nu turboen skulle renoveres alligevel.

Kan det ikke være en mulighed?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2011, 07:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 okt 2008, 14:54
Indlæg: 214
Hvor smider du ikke en turbo timer i? De koster ikke mange kroner, så er du da sikker på det ikke er der den er gal...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2011, 18:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Turbo timer er spild af penge efter min mening.. Bare køre ordentligt i bilen og ik kneppe den lige inden man så holder og slukker bilen på tanken :D

Jeg ville da tænke sikke da et bøv hvis bilen bare holder låst og køre i flere minutter :damn: mens han er parkeret.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2011, 21:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der mere mellem himmel og jord...

Jeg har mishandlet min 240T med original T3 kun oliekølet turbo, ladede 1,1bar(reelt maxet ud på flow) over de sidste 150.000km, totalt med ~480.000km på klokken, både med koldstarter og ladetryk fra start, og sågar med olielampen blinkende i sving + nedbremsning, og aldrigt tænkt ret meget over nedkøling før stop. Har dog aldrigt stoppet den direkte efter entusiastisk kørsel, men har ikke behandlet den anderledes end man ville gøre med en sugemotor.

Det gik aldrigt galt med den turbo.

Det jeg vil frem til er at der måske er flere ting der gør sig gældende for at få det problem med kort levetid.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team