Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 jul 2011, 15:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
hey jeg så og er lige på trapperne til at blive færdig med mr2, projektet, som det ser ud nu mangeler jeg kun ic og bov :)

men har lidt svært ved at vælge ic, skal bruge en der kan flowe 600+rwhp. planen er at den skal ligge i bagagerummet på bilen, og få luft gennem hul i bunden af bilen + en masse blæssere :)

men er man nødsaget til at bruge en formue på en god ic ? eller er der billigere løsninger der kan bruges, uden det vil være en b løsning ?

og hvad skal jeg kigge efter når jeg skal vælge ic ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 15:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Min erfaring er, den dyre kan nemmere holde det koldt over længere tid, feks hvis du kører trackday, den billige er en del tungere, og vil med tiden optage varme.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 15:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
super :) det var en væsentlig faktor for at vælge en dyre ic :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 15:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
hvilke mærker er det bedste at gå efter ? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 15:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvor mange penge vil du bruge, det kan jo hurtig koste 10 kilo, kontra 1695kr :-)

Skal lige siges, det var efter 8-10 omgange på jyllandsringen ved fuld hane, at den billige begyndte og give op.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 15:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
jeg ved faktisk ikke hvor meget jeg har planer om at smide efter en ic :) men, der er brugt så mange penge på resten at det næsten ville være synd at spare og så ikke kunne udnytte kræfterne :)

okay så skal der alligevel ret meget til før de giver op, de billige :D men har bare hørt at der er mange af de billige der, ikke kan flowe de hk de lover :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 15:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
http://www.turbomotor.dk/contents/da/d2.html

Tror jeg har vist dig den før, men den til skyline r33, er jeg sikker på, kan flowe det du behøver, den er meget brugt på supra.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 15:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvem har sagt de billige ikke kan flowe det der er lovet, har de målt trykfald, eller er det bare fordi deres motor ikke laver de hk de havde regnet med

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 16:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
det er da rigtigt mener jeg også du har :D har ikke kunnet finde den igen. in og out er også bukket så det ser ud til at den passer godt til at ligge ned :)

det var på jock drift nissanen dens gl ic flowede ikke ordenligt så de købte en bedre og der har ingen problemer været siden :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 16:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
Min erfaring er, den dyre kan nemmere holde det koldt over længere tid, feks hvis du kører trackday, den billige er en del tungere, og vil med tiden optage varme.


Kan du ikke uddybe det med at den tunge IC vil optage varme? Jeg tror ikke jeg læser det du skriver helt rigtigt...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team