HenrikGM skrev:
Captain Slow skrev:
til opbygning af nyt indsugs manifold til trykladet 1uzfe motor ønskes ?
rørlænger ? tragte ? materiale ? styrke ?
motoren skal kun bruges til drag.
Kan du svare på flg:
Max moment rpm og max hk rpm?
Hvilken ydelse ved hvilket tryk?
Portareal v. manifold flange?
Aktuelt flow igennem topstykket?
Så kan detvære det kan gøres lidt bedre end "tommelfinger"

forventede det svar, og skrev derfor ikke noget, da jeg så nok kun ville komme med halve semi ubrugelige oplysninger
jeg føler fint jeg kommer ud af starten, men mangler effekt/moment ned af banen, og har på nettet læst at indsug og toppe flower dårligt på disse,
(ved intet om det personligt)
toppe og knaster bliver bearbejdet efter sæsonen, andre fjedre monteres så vi kan hæve max rpm fra 7000 til ca 8000
jeg går ud fra du spørger til hvad vi gerne vil nå ?
det er et godt spørgsmål, som end ikke jeg kan svare præcist på, ud over at jeg gerne vil nå fra A til B hurtigere end jeg gør nu
turboen vi har er rated til ca 900 HK, så det er vel derop imod i hk, moment ?
synes jeg mangler en del som det er nu,
om manifolde er skyldige der ved jeg ikke ?
udstødning er 3½" og der er pt 0 modstand,,skulle der komme en prop der, bliver den bare droppet, og ender med ½ m rør direkte ud.
benzin system bliver lavet om så der er nok til over 1000 hk
hvor meget tryk der skal til for at nå derop ved jeg ikke, pt kører vi lige knap 1 bar og laver 607 hk @ 5912 rpm og 719,8 nm @ 5912 rpm
kompression er 9,5:1 og bliver ikke sænket yderligere før noget sprænger i luften
port areal kender jeg ikke pt. kan dog hurtigt måle standard størrelsen.
håber ovenstående giver et fingerpeg,, hvis ikke så må jeg jo svare på tilkommende spørgsmål efter bedste evne