Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 mar 2011, 22:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Jeg har hørt flere steder, at disse EGR ventiler har en tendens til at tilstoppe indsugningmanifolden med ”sovs” så de næsten lukkes helt med tiden :shock:.

I den kommende weekend var planen at lavet et lille eftersyn på bilen hvor jeg vil prøve at få adgang til manifolden.
Er der nogle der har erfaring med hvordan man renser manifolden hvis den er sovset til? Og er det muligt at blænde denne EGR ventil, uden at få en fejlmelding i motorstyringen?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2011, 21:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Motorsryringen sætter en fejl, men den har så lav prioritet at lampen ikke tænder. Blænd den med en plade på indsugningsmanifolden, og få den slukket i chippen. For at rense skal manifolden helt af og renses manuelt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2011, 22:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
OK, så må jeg bare finde arbejdes handskerne og komme i gang :twisted:, ser ikke ud til at være så enkel at afmontere, nogle fifs?

Hvis jeg blænder den af, har det nogen indvirkning på brændstofsøkonomien, ydelse ect?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2011, 22:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
TB206HDI skrev:
Motorsryringen sætter en fejl, men den har så lav prioritet at lampen ikke tænder. Blænd den med en plade på indsugningsmanifolden, og få den slukket i chippen. For at rense skal manifolden helt af og renses manuelt.


Forurenings relaterede fejl har højeste prioritet! Egr skal sænke nox mængden i forbrændingen og er derfor forureningsrelateret. Efter få køre cyklusser gemmes der en luftmassemåler fejl, en egr positionsfejl eller begge, og lampen tænder med garanti.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2011, 12:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Cos4x4 skrev:
Forurenings relaterede fejl har højeste prioritet!


Nej det har de ikke på edc15 - langt fra faktisk..

Cos4x4 skrev:
Egr skal sænke nox mængden i forbrændingen og er derfor forureningsrelateret.


Ja det er det.


Cos4x4 skrev:
Efter få køre cyklusser gemmes der en luftmassemåler fejl


Ja det kan man godt kalde den, den sætter fejl fordi flow hen over AFM ikke stemmer overens med det forventede og den ikke kan korrigere nok via EGR spjældet (ikke EGR ventilen!).

Cos4x4 skrev:
en egr positionsfejl eller begge, og lampen tænder med garanti.


Den kan ikke sætte EGR positionssensor fejl, da den ikke har en EGR positions sensor.. Og nej den tænder ikke lampen, prioriteten er for lav til at tænde lampen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2011, 22:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
TB206HDI skrev:
Cos4x4 skrev:
Forurenings relaterede fejl har højeste prioritet!


Nej det har de ikke på edc15 - langt fra faktisk..

Cos4x4 skrev:
Egr skal sænke nox mængden i forbrændingen og er derfor forureningsrelateret.


Ja det er det.


Cos4x4 skrev:
Efter få køre cyklusser gemmes der en luftmassemåler fejl


Ja det kan man godt kalde den, den sætter fejl fordi flow hen over AFM ikke stemmer overens med det forventede og den ikke kan korrigere nok via EGR spjældet (ikke EGR ventilen!).

Cos4x4 skrev:
en egr positionsfejl eller begge, og lampen tænder med garanti.


Den kan ikke sætte EGR positionssensor fejl, da den ikke har en EGR positions sensor.. Og nej den tænder ikke lampen, prioriteten er for lav til at tænde lampen.


Jeg gider ikke diskutere med dig, men jeg ved hvad jeg snakker om. Men prøv det endelig, og du vil se at lampen tænder.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2011, 07:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Cos4x4 skrev:
Jeg gider ikke diskutere med dig, men jeg ved hvad jeg snakker om. Men prøv det endelig, og du vil se at lampen tænder.


Suuuuuper godt argument :?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2011, 11:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Jeg har skam prøvet det adskillige gange endda. Jeg har chippet tæt på 20 hdi'ere, herunder flere med 200hk.. Jeg har rent faktisk praktisk erfaring, hvilket jeg tvivler lidt på du har. Men hvis argumentationen er som i dit sidste indlæg ser jeg ingen grund til at kommentere yderligere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2011, 17:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Wildert skrev:
Cos4x4 skrev:
Jeg gider ikke diskutere med dig, men jeg ved hvad jeg snakker om. Men prøv det endelig, og du vil se at lampen tænder.


Suuuuuper godt argument :?


Hehe ja det var da vist en som blev pigesur :grin:

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2011, 20:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
JerrilD skrev:
Wildert skrev:
Cos4x4 skrev:
Jeg gider ikke diskutere med dig, men jeg ved hvad jeg snakker om. Men prøv det endelig, og du vil se at lampen tænder.


Suuuuuper godt argument :?


Hehe ja det var da vist en som blev pigesur :grin:


Nøh - det vil jeg ikke sige. Nærmere forbløffet - det var i hvert fald det jeg prøvede at signalere med "smileyen" (som jo ikke ligefrem smiler i dette tilfælde men, det hedder vel en smiley uanset hvad).
Næh, jeg blev bare så overrasket over "argumentationen", at det måtte jeg give til kende.

Eller jeg kan spørge på en anden måde: hvorfor skulle jeg blive sur eller fornærmet? Han har jo ikke sagt noget til mig?
Men derfor kan jeg jo godt synes at det er noget fesent.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team