Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 apr 2025, 20:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 feb 2011, 21:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 feb 2007, 14:56
Indlæg: 137
Har nogen erfarring med kompressor til motorsport?

Jeg havde fundet en Eaton M65 skruekompressor, men med den begrænsede information jeg kunne finde om den, tror jeg den er for lille.

Bilen er en Nissan 200sx med 1,8 16v ca18det motor og skulle gerne ende med at yde cac 300 hk. Den er normalt bygget med turbo, men ville gerne bygge den om til kompressor for at udnytte træk fra bunden.

Er det en holdbar løsning med kompressor frem for turbo. Hvad type kompressor og størrelse skal man gå efter?

_________________
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2011, 21:44 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Er det ikke bare et spørgsmål om, at finde den rigtige turbo?
Til trackdays har man vel sjældent behov for, at bilen skal trække fra 1500-2000 omdr./min., da man holder omdrejninger på maskinen?!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2011, 05:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
VRT skrev:
Er det ikke bare et spørgsmål om, at finde den rigtige turbo?
Til trackdays har man vel sjældent behov for, at bilen skal trække fra 1500-2000 omdr./min., da man holder omdrejninger på maskinen?!



Der er stadig turbolag, hvis du slippe foden og trykker går der 0.5-2 sek inden du har fuld boost igen, det slipper man for med kompressoren

Til den kompressor boost og bedste effektivitet skal du havde en skruer kompressor, tag ikke fejl af roots kompressore med "vredene 8taller" som f.eks eaton ofte brugere

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2011, 15:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Whipple er vejen frem,,boost fra du låser bildøren op til du sidder i sofaen derhjemme igen

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2011, 17:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
En god standart Ca. motor laver normalt 300Hk med en 28?? turbo ved
1-1.2 bar.

Hvor mange Hk. koster det så have sådan en kompressor på slæb hvis man ønsker de samme 300HK.
Forstår i spørgsmålet?


bp.gass
Har du søgt efter andre der har gjort det.......?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2011, 18:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
kan-heller-ikke-se-hvorfor-man-skal-gå-samme-vej-som-alle-andre-vis-alle-gjorde-det-ville-vi-jo-stadig-spise-med-fingrende.-at-der-så-er-nogen-gange-man-gå-et-skridt-tilbage-igen-er-der-bare-ikke-noget-at-gøre-noget-ved.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2011, 21:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Lars PH skrev:
kan-heller-ikke-se-hvorfor-man-skal-gå-samme-vej-som-alle-andre-vis-alle-gjorde-det-ville-vi-jo-stadig-spise-med-fingrende.-at-der-så-er-nogen-gange-man-gå-et-skridt-tilbage-igen-er-der-bare-ikke-noget-at-gøre-noget-ved.


Lars PH hvad mener du med det indlæg.....

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2011, 22:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
At-bare-fordi-mange-ville-vælge-en-turbo-kan-det-jo-godt-ske-at-man-kunne-få-gode-resultaer-med-en-kompressor-selv-om-man-måske-får-50-hk-mindre


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2011, 22:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 feb 2007, 14:56
Indlæg: 137
En rigtig størrelse turbo er helt sikkert også et fint valg og min første plan var også en GT2560r der laver 300 hk på toppen. Den er ikke større end at der er forholdsvis hurtig spoolup, men som Mads siger går der laaang tid når man sidder og venter på tryk på vej ud af svinget.

Jeg har kun set en enkelt bygge kompressor på en ca18det, men det var i kombination med en turbo. Det mener jeg så er en tand for indviklet at få til at fungere optimalt. Jeg kan selvfølgelig ikke lige finde det link lige nu, men det kan være det kommer.

Whipple ser lækkert ud, men det må vente til motoren bliver til en V8, måske endda en 1UZFE... :up:

_________________
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2011, 23:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 feb 2007, 14:56
Indlæg: 137
Jeg fandt linket, men siden var lukket. Det var en dansker under dæknavn Japac.
Jeg fandt hans youtube kanal med SR20DET tryllerier http://www.youtube.com/user/japackp61#p/u

_________________
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team