Powerforum
http://powerforum.dk/

Kompressor tuning af trackdaybil
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24479
Side 1 af 2

Forfatter:  bp.gass [ 23 feb 2011, 21:22 ]
Titel:  Kompressor tuning af trackdaybil

Har nogen erfarring med kompressor til motorsport?

Jeg havde fundet en Eaton M65 skruekompressor, men med den begrænsede information jeg kunne finde om den, tror jeg den er for lille.

Bilen er en Nissan 200sx med 1,8 16v ca18det motor og skulle gerne ende med at yde cac 300 hk. Den er normalt bygget med turbo, men ville gerne bygge den om til kompressor for at udnytte træk fra bunden.

Er det en holdbar løsning med kompressor frem for turbo. Hvad type kompressor og størrelse skal man gå efter?

Forfatter:  VRT [ 23 feb 2011, 21:44 ]
Titel: 

Er det ikke bare et spørgsmål om, at finde den rigtige turbo?
Til trackdays har man vel sjældent behov for, at bilen skal trække fra 1500-2000 omdr./min., da man holder omdrejninger på maskinen?!

Forfatter:  Mads B (dk) [ 24 feb 2011, 05:12 ]
Titel: 

VRT skrev:
Er det ikke bare et spørgsmål om, at finde den rigtige turbo?
Til trackdays har man vel sjældent behov for, at bilen skal trække fra 1500-2000 omdr./min., da man holder omdrejninger på maskinen?!



Der er stadig turbolag, hvis du slippe foden og trykker går der 0.5-2 sek inden du har fuld boost igen, det slipper man for med kompressoren

Til den kompressor boost og bedste effektivitet skal du havde en skruer kompressor, tag ikke fejl af roots kompressore med "vredene 8taller" som f.eks eaton ofte brugere

Forfatter:  Captain Slow [ 24 feb 2011, 15:03 ]
Titel: 

Whipple er vejen frem,,boost fra du låser bildøren op til du sidder i sofaen derhjemme igen

Forfatter:  dykkerdahl [ 24 feb 2011, 17:33 ]
Titel: 

En god standart Ca. motor laver normalt 300Hk med en 28?? turbo ved
1-1.2 bar.

Hvor mange Hk. koster det så have sådan en kompressor på slæb hvis man ønsker de samme 300HK.
Forstår i spørgsmålet?


bp.gass
Har du søgt efter andre der har gjort det.......?

Forfatter:  Lars PH [ 24 feb 2011, 18:07 ]
Titel: 

kan-heller-ikke-se-hvorfor-man-skal-gå-samme-vej-som-alle-andre-vis-alle-gjorde-det-ville-vi-jo-stadig-spise-med-fingrende.-at-der-så-er-nogen-gange-man-gå-et-skridt-tilbage-igen-er-der-bare-ikke-noget-at-gøre-noget-ved.

Forfatter:  dykkerdahl [ 24 feb 2011, 21:25 ]
Titel: 

Lars PH skrev:
kan-heller-ikke-se-hvorfor-man-skal-gå-samme-vej-som-alle-andre-vis-alle-gjorde-det-ville-vi-jo-stadig-spise-med-fingrende.-at-der-så-er-nogen-gange-man-gå-et-skridt-tilbage-igen-er-der-bare-ikke-noget-at-gøre-noget-ved.


Lars PH hvad mener du med det indlæg.....

Forfatter:  Lars PH [ 24 feb 2011, 22:01 ]
Titel: 

At-bare-fordi-mange-ville-vælge-en-turbo-kan-det-jo-godt-ske-at-man-kunne-få-gode-resultaer-med-en-kompressor-selv-om-man-måske-får-50-hk-mindre

Forfatter:  bp.gass [ 24 feb 2011, 22:14 ]
Titel: 

En rigtig størrelse turbo er helt sikkert også et fint valg og min første plan var også en GT2560r der laver 300 hk på toppen. Den er ikke større end at der er forholdsvis hurtig spoolup, men som Mads siger går der laaang tid når man sidder og venter på tryk på vej ud af svinget.

Jeg har kun set en enkelt bygge kompressor på en ca18det, men det var i kombination med en turbo. Det mener jeg så er en tand for indviklet at få til at fungere optimalt. Jeg kan selvfølgelig ikke lige finde det link lige nu, men det kan være det kommer.

Whipple ser lækkert ud, men det må vente til motoren bliver til en V8, måske endda en 1UZFE... :up:

Forfatter:  bp.gass [ 24 feb 2011, 23:16 ]
Titel: 

Jeg fandt linket, men siden var lukket. Det var en dansker under dæknavn Japac.
Jeg fandt hans youtube kanal med SR20DET tryllerier http://www.youtube.com/user/japackp61#p/u

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/