Jeg har i oktober været i Sverige med en ven (ca 80km fra broen)
og få afvejet noget indmad til en Audi Q 2.2
Historien starter i Danmark hvor flere dyre anerkendte motor tuner faktisk får lavet noget lort.
Erland Cox (rodehovde + sløv banan + lever i en helt anden verden) bliver besøgt en nat (han arbejder kun om natten siger skovfogeden) fordi han har tidliger har haft finger i en sjov Audi fra de svenske skove som bare køre og køre:
http://www.youtube.com/watch?v=jpegBYr54J8
Nå men han siger at det er helt forkert det der er lavet , men at vi kan køre ned til ham Cox selv bruger til motor arbejde, og det gør vi så.
Et par ting om ham her gutten.
1: Han laver alt selv og kun på motorer.
2: Han tuner ikke på egne biler da tuning ikke interesser ham.
3: Pæn og ren mand der ikke roder på sit værksted, og så køre han rundt i en ældre pæn Volvo.
4: Han er uddanet maskinarbejder og behandler maskiner og motordele fornuftigt uden så meget hokus pokus og hjemmelavet ideer.
5: Andre bruger ham, her var måske 50 topstykker og blokke fra private tuner og prof. værksteder.
Diesel racer motorer, 4-5-6-8-10-12 cylindret toppe og blokke fra rigtig vilde og dyre biler var på besøg, ikke for at blive tunet men måske for at få slebet ventiler eller blive rettet af boret op svejst eller andet mekanisk arbejde.
Jeg mener at vi 3 uger sener betalte 2500Skr for at få afvejet og balanceret 5 x stempler, plejlstænger, krumtap, svinghjul med klodser og hjul mm.
Og det er vis noget der tager lidt tid fordi det er en 5 benet og helt i skoven fra naturens side. Han bruger også tid til at forklare os hvordan han havde lavet det og hvad der var blevet gjort forkert i Danmark.
Og så roste han faktisk den tysker kollega der for 25 år siden havde lavet krumtappen i tyskland.
Motoren er ikke blevet started op i nu, men vi kørte der fra med en rigtig god fornemmelse i maven...
Hvis det er kan jeg skaffe dig det nummer til ham (han taler et fornuftigt Svensk) så kan du jo prøve at ringe til ham og få en pris.
Han har ingen hjemmeside og får arbejdet gennem mund til mund.