HenrikGM skrev:
Det er faktisk ikke så tosset. Det er under 1% ændring i forbrug pr produceret hk, så stort set uændret virkningsgrad.
Der er dælme også lavet nogle tricks for at holde samme effektivitet..
Std. kører den 1350bars dysetryk, jeg kører 1850bars dysetryk. Indsprøjtningstidspunktet er avanceret en hel del for at holde EOI så tidlig (og tæt på std.) som muligt. Og så nogle andre ting som jeg ikke vil ud med i et åbent forum

HenrikGM skrev:
Er HDI toppen med swirl port?
Niks
HenrikGM skrev:
Ved du hvad den flower?
Nej desværre ikke, men den flower åbenbart nok

HenrikGM skrev:
Skægt at du kan forøge max effekt med mere end dobbelt-op(forbehold for at den kan have lavet mere end 90hk fra udgangspunktet) og kun tabe 0,7% af virkningsgraden.
Har du prøvet at hævet trykket yderligere og se om det stadigt vokser linært?
Ja - men så render jeg ind i nogle andre problemer - primært et trykrør der lige efter turboen går fra 2" til 38mm (bruger et originalt trykrør stadig) og et sugerør til turboen der ikke flower nok pga. et buk på 110 grader og _ingen_ plads. Skruer jeg op for ladetryk begynder den at ryge. Giver jeg den ladetryk ved højere omdrejninger begynder den at ryge. Turboen kan sagtens være med til at give nok luft til 5.000 rpm - men rørene kan ikke flowe det som det er nu.
Iøvrigt plejer de at lave alt fra 82Hk til 92Hk std. Jeg har aldrig fået målt min helt std, men vil regne med den ligger lige under de 90 som de fleste HDI'ere gør.
Næste skridt er andre rør og så mere ladetryk.