Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 apr 2025, 13:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 nov 2010, 10:35 
Offline

Tilmeldt: 16 nov 2010, 18:29
Indlæg: 4
Hej,
Jeg har en corsa b 14nz fra 1996. Jeg har en ekstra monopoint "karburator" liggende og fik ideen om at sætte den på, så man har to. man skulle self lave et custom manifold og indsugning, men jeg ville bare lige vide om det kunne lade sig gøre?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2010, 11:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
alt kan lade sig gøre! om det så har noget formål...? du kan jo starte med at tænke over hvad dims har af opgaver.
MVH søren
ps. den dag du lægger en 2,8liters motor i, kommer det nok rigtig til at virke.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2010, 11:56 
Offline

Tilmeldt: 16 nov 2010, 18:29
Indlæg: 4
jeg havde tænkt mig at gøre det, da jeg har fået at vide at en supercharger ikke ville øge hk'erne meget, hvis man havde standard indsprøjtning på, fordi de to yderste cylindere fik mindre benzin...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2010, 12:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
Jeg formoder du jagter "mer' powah" som de fleste af os andre, men mono point karboratore er jo styret af en Lambda sonde og man kan derfor ikke sammenligne dem helt med de traditionelle karboratore, hvor mange "bare" smækkede et par stykke på, gav den mere sovs, og så var der flere heste i stalden.
(Det er godt nok lidt forænklet, men hva fa'en.)

Derudover er der faktisk lavet noget dual mono-point. Efter hvad jeg kan finde frem til, er mono/single point injection det americanerne kalder TBI/CFI (afhængig af om det er GM eller Ford)

http://www.jalopyjournal.com/forum/showthread.php?t=112905&showall=1
Her snakker de om Dual TBI, som endna også har været leveret som fabriks montering, efter hvad jeg kan forstå. Bare hav i tankerne, at de snakker V8'ere her. Men bortset fra et par småting som antal cylindre, volumen og knast drev, er motorerne jo rimelig ens :tooth:

Ved ikke om det hjælp, men måske...
Håber også andre lufter deres mening.

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team