Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 apr 2025, 21:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 nov 2010, 17:45 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 maj 2008, 19:58
Indlæg: 35
Er det mon nogen herinde som har praktisk erfaring med at benytte tråd i udfræsning i blok og op mod toppakning?

Hvordan sikres den bedste tæthed i praksis.

Svejses tråden sammen i enderne, eller kører tråden flere gange rundt om boringen eller hvordan tætnes det bedst muligt?

Alle erfaringer er velkomen :reading:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2010, 18:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Jeg har haft rigtig gode erfaringer med det.

Det vi har gjort er, at fræse et rundt spor i topstykket, omkring forbrændingskammeret, hvor der ligger en ring lavet af ø1,25mm fjederstål.
Sporet er CNCfræst med en 1mm fræser, der får 2 omgange, så slutbredden bliver 1,2mm(0,05mm til at klemme/holde fjedertråden i sporet)
Fræsedybden er 1mm, så tråden klemmer med 0,25mm ned i pakningen.
Tråden er "valset" rund, så den har samme diameter som sporet,(i trådfremføringen fra en Co2 svejser) og efterfølgende skåret lidt for langt af, så du kan slibe enderne i 45grader, på denne måde får du et lille overlap, så du ikke behøver at svejse dem.
De kan sikkert godt stødes sammen i ret vinkel også, men jeg syntes bare bedst om det andet.

Jeg bruger kobber toppakninger, men det kan fint bruges til alm. pakninger også.

Har kørt 1,5bar på 10,5:1 i komp uden problemer med pakningen ihvertfald :wink:

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2010, 19:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 maj 2008, 19:58
Indlæg: 35
Det var præcis den info jeg skulle bruge! super!

Den er med kobber pakning og ARP bolte. N/A benzin motor.

Kompressionen er ikke fastlagt, men skulle gerne ende på 12.5-13:1 (og gerne endnu højere) :cooking:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 00:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
du skal nok have gang i noget flydende pakning også. helt tæt bliver den nok ikke med kobber. det sveder gerne lidt....
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 08:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er det nogle bestemte motore det er nødvendigt.

Syntes altid det er stempler der giver op, før almindelige flerlags toppakninger, selv ved 3 bar...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 09:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
bmw 6cyl har probleme.
der er mls pakninger faktisk ringere end standart


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 11:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
TRicket er ikke nødvendigt på alle motorer. Nogle klarer sig fint med std toppakning op til enddog meget høje ydelser.

Ringen skal lave en lille rille i flammeringen, så den er sikret mekanisk mod at blive skubbet ud.

Hvis man alligevel har startet CNC fræseren, så kan man ligeså godt lave blokken med integreret ring, istedet for at fedte med løse ringe.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 13:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
m power skrev:
bmw 6cyl har probleme.
der er mls pakninger faktisk ringere end standart


Hvordan kan den være dårligere end en standard.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 13:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
K-FINN skrev:
m power skrev:
bmw 6cyl har probleme.
der er mls pakninger faktisk ringere end standart


Hvordan kan den være dårligere end en standard.


de fungerer bare ikke på den type motorer.

bare de får lidt ekstra ladetryk så skyder de tryk ud i kølervandet.

på de motorer er vejen frem enten med en tråd i blok eller top eller med en pyramidering i blokken


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 13:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er det nogle bestemte modeller, har da kørt flere 6cyl bmw med turbo uden problemmer, de kører kun med almindelig står toppakning

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team