Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 14:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem
Brugeravatar

Hej med jer,

Jeg er ved at bygge en 2,2 liters cih motor til min gamle Kadett, og jeg har fået fat i et par dobbelte webere (45dcoe) som skal på. Der skal så en elektrisk benzinpumpe til at føde dem, men jeg er i tvivl om hvilken der vil være bedst til formålet. Flere steder har jeg set de små firkantede Facet pumper, men jeg har hørt at de larmer forfærdeligt, så jeg vil nok foretrække en rotationspumpe af en art.

Nogen gode råd og erfaringer mht. til valg af pumpe?
Så vidt jeg har hørt, så skal den levere 0.2 - 0.3 bar, eller også skal der en regulator på.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem
Brugeravatar

RBFrederiksen skrev:
Hej med jer,

Jeg er ved at bygge en 2,2 liters cih motor til min gamle Kadett, og jeg har fået fat i et par dobbelte webere (45dcoe) som skal på. Der skal så en elektrisk benzinpumpe til at føde dem, men jeg er i tvivl om hvilken der vil være bedst til formålet. Flere steder har jeg set de små firkantede Facet pumper, men jeg har hørt at de larmer forfærdeligt, så jeg vil nok foretrække en rotationspumpe af en art.

Nogen gode råd og erfaringer mht. til valg af pumpe?
Så vidt jeg har hørt, så skal den levere 0.2 - 0.3 bar, eller også skal der en regulator på.

hej jeg ville vælge en facet pumpe en af de runde og så på med en regulator. hvor mange heste regner du med

http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... r16crcbc23

silvertop 4-5.5 psi ca 136liter/time op til 150 hk
silvertop competition 6.5-8 psi ca 121liter/time op til 200hk
redtop 6.5-8 psi ca 170liter/time over 200hk

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tjaa, det bliver ikke noget vildt og voldsomt i første omgang. Motoren er for så vidt standard og endnu ikke færdig. Men som sagt er indsprøjtningen røget over højre skulder og der kommer karburatore på istedet.
Samme vej er platintændingen røget og jeg har fundet et elektronisk tændingsanlæg. Derudover regner jeg med at finde en anden knastaksel til den. Så 130hk er vel inden for rækkevidde.

Jeg har kigget lidt på sådan en filter king, med filter og regulator bygget sammen. Ville det være en god løsning sammen med f.eks. sådan en facet silver top pumpe?

http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=1700

Titel:
Medlem
Brugeravatar

RBFrederiksen skrev:
Tjaa, det bliver ikke noget vildt og voldsomt i første omgang. Motoren er for så vidt standard og endnu ikke færdig. Men som sagt er indsprøjtningen røget over højre skulder og der kommer karburatore på istedet.
Samme vej er platintændingen røget og jeg har fundet et elektronisk tændingsanlæg. Derudover regner jeg med at finde en anden knastaksel til den. Så 130hk er vel inden for rækkevidde.

Jeg har kigget lidt på sådan en filter king, med filter og regulator bygget sammen. Ville det være en god løsning sammen med f.eks. sådan en facet silver top pumpe?

http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=1700

jo det vil være en god løsning med en filter king regulator med filter. men ville nok tage en silver top competition pumpe isted, så er pumpen stor nok hvis du på senere tidspunkt vil have mere effekt.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Køb du bare den mellemste pumpe. Med en planet top og anden udstødning kan du godt komme op omkring 150hk på den kombination der.
Og skift knasten inden du ligger motoren i. For en standard 2.2 knast er rigtig sløv.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Det er nok en god ide. I første omgang vil jeg ikke lave så mange ændringer på motoren, da jeg har en ide om at jeg vil lave tingene selv. Og uden den store erfaring inden for tuning/optimering, så må jeg hellere begrænse mig lidt for ikke at gå helt kold i projektet.. :D

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Bufas skrev:
Køb du bare den mellemste pumpe. Med en planet top og anden udstødning kan du godt komme op omkring 150hk på den kombination der.
Og skift knasten inden du ligger motoren i. For en standard 2.2 knast er rigtig sløv.

Motoren ligger på gulvet i 100 stumper, og den kommer ikke i før det hele spiller. Hvor meget kan man tillade sig at plane sådan en top? jeg har faktisk en top liggende hvor der er taget 1mm af, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg skal bruge den eller ej, da jeg er lidt nervøs for tændingsbanken. Men det er måske bare et spørgsmål om den rette knast og blandingsforhold?

Titel:
Senior Medlem

RBFrederiksen skrev:
Bufas skrev:

Motoren ligger på gulvet i 100 stumper, og den kommer ikke i før det hele spiller. Hvor meget kan man tillade sig at plane sådan en top? jeg har faktisk en top liggende hvor der er taget 1mm af, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg skal bruge den eller ej, da jeg er lidt nervøs for tændingsbanken. Men det er måske bare et spørgsmål om den rette knast og blandingsforhold?

1mm kan sagtens tages af, det giver en kompression omkring kl 11:1. Men så heller ikke ret meget mere. Er det en 2.2 top du har liggende?

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Bufas skrev:
1mm kan sagtens tages af, det giver en kompression omkring kl 11:1. Men så heller ikke ret meget mere. Er det en 2.2 top du har liggende?

Ja det er en 2.2 top. Men den skal have nye knast lejer, så den skal lige forbi cylinderservice inden den er brugbar.

Titel:
Senior Medlem

RBFrederiksen skrev:
Bufas skrev:

Ja det er en 2.2 top. Men den skal have nye knast lejer, så den skal lige forbi cylinderservice inden den er brugbar.

Det skulle efter sigende være den top der kan hentes mest effekt på. Bortset fra en svenskertop eller opkortet 24V.
Skal du have portet den og skiftet ventilerne til nogle større samtidig?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time