Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 jul 2010, 10:08 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 okt 2005, 13:06
Indlæg: 19
Geografisk sted: Holbæk, vestsjælland
Jeg er ved at skulle ligge motoren på plads i hullet på min vogn.

Jeg har fået fat i et Greddy Turbo kit med 2x externe wastegates.

Men nu bliver jeg i tvivl om hvordan jeg skal tilslutte disse til min boostcontroller.

Jeg har en HKS EVC VI boostcontroller, og manualen er her: http://www.scribd.com/doc/22538022/HKS-EVC-6-Manual umiddelbart er der intet om twin turbo modeller med externe wg's. Skal jeg bare sætte det op som en "single turbo/single wg design" og så sætte et T imellem?

Jeg forstår det nemlig ikke helt præcis. Med en boostcontroller burde boostcontroller så ikke helt styre WG, således at fjedre trykket var mere eller mindre ligegyldig. Ved at den kun sender tryk til WG, når max trykket er nået? Men med den opsætning jeg kan se i manualen ser det da ud som om at den vil sende tryk til WG hele tiden da den er forbundet med trykside/wg/boostcontroller på samme slange.

Håber det giver mening, har ikke rigtig rodet med sådan noget her før.

pft. :?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2010, 08:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
http://www.google.dk/images?hl=da&safe= ... a=N&tab=wi


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2010, 15:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 okt 2005, 13:06
Indlæg: 19
Geografisk sted: Holbæk, vestsjælland
syntes ikk rigtig det hjælper mig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jul 2010, 17:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Kruse skrev:
syntes ikk rigtig det hjælper mig.


Nej ?
Der er mere en 1 side jo.. :roll:

Vividracing skriver følgende:
Vivid Racing has put together this drawing to show you how the connections need to be made.
Billede

De er kommet frem til dette på med en porsche 996TT som udgangspunkt.

Ved godt det ikke er EVC.
Men kunne forestille mig at konceptet er ens for alle ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jul 2010, 19:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 okt 2005, 13:06
Indlæg: 19
Geografisk sted: Holbæk, vestsjælland
Er i stand til at bruge google, bare rolig...

EVC VI Manualen viser man skal sætte en Single turbo op på denne måde:

Billede

Så forstiller jeg mig at det skal gøres sådan her på en TT:
Billede
Hvilket passer meget godt med det du linker til. Så må nok prøve denne metode.

En af brugerne på 300zxclub.com mener at jeg skal køre det på denne måde:
Billede

Dog uden at forklare hvorfor...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team