Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 06:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 jun 2010, 19:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
så fik jeg endelig købt mig en fin 940 fra97 med en b230fk
hvad ville i turde at skrue den op til uden at gøre andet


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2010, 20:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Byt wastegate actuatoren ud med en fra en ft motor.
Så har du pludselig en ft motor med 30 hk mere, end din fk motor.

Meget mere ville jeg ikke gøre, uden at begynde at skifte nogle andre dele.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2010, 21:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Enig.

Snup evt. en større turbo, byt tio større dyser, aluintercooler, Knastaksel med lidt mere fut i, mere fri udstødning, og nyt map i motorstyring/skift at styring, så kan den godt komme til at spytte en hæderlig skrå den gamle motor.

Hvis du ikke går hele vejen, så nøjes med at skifte aktuatoren, men det virker kun hvis den turbo du har er magen til den fra FT motoren. Hvis nej, så bliv hvor den er, hvis du skal "play it safe". Turboladeren er mikrolille på den mindste af dem, men det skal den jo være for at kunne leve op til specs:

2316ccm 4cyl.
Godt flowende topstykke.
Bedste udstødningsmanifold
laver som sugemotor 136hk.

Ydelse med turbo: 135hk i din version.
Forholdsvist forsigtigt grebet an af volvo må vi nok sige. Plads til udvidelse kan man se.

Motoren laver 400hk i uåbnet stand, hvis man vælger de rigtige stumper, iøvrigt et par eksempler på den ydelse med chippet original styring.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2010, 16:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
er der nogle der kan tyde numret på turbo hvis jeg skriver det op de det er noget med at den har fået en anden


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2010, 16:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
henrik angående det du skrev kan du komme med et setup altså hvilken turbo hvilke dyser evt fra hvilken bil

og hvad med benzin tryk og pumpe kunne jo være sjovt at gå lidt videre
hvis det kan gøres for små penge

skal jo gemme lidt til 142eren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2010, 22:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lassetn skrev:
henrik angående det du skrev kan du komme med et setup altså hvilken turbo hvilke dyser evt fra hvilken bil

og hvad med benzin tryk og pumpe kunne jo være sjovt at gå lidt videre
hvis det kan gøres for små penge

skal jo gemme lidt til 142eren


Hvilken ydelse skal du have?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2010, 05:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
havde tænk på 250 280 den skal jo køre hver dag


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2010, 19:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lassetn skrev:
havde tænk på 250 280 den skal jo køre hver dag


Start med en ordentlig udstødning, og en stor T3, samt knastakslen fra sugemotoren, dyser og regulator fra V70R og enten en motorstyring, eller alternativt en tilsvarende større rør på luftmåleren.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2010, 22:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
udstødnind skal det være noget 2" er det ok.
hvilken t3 skal det være...
hvad mener du med rør på luftmåler
dyser og regulator skal det være fra noget v70r 99 2000


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2010, 07:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lassetn skrev:
udstødnind skal det være noget 2" er det ok.
hvilken t3 skal det være...
hvad mener du med rør på luftmåler
dyser og regulator skal det være fra noget v70r 99 2000


Nu er bilen ligesom født med 60mm udstødning, så hvis du sætter en 2" på, så er du nede på 51mm....Prøv at se hvad der er under hjelmen :lol:

Stor T3 rated realistisk til 280hk. Der er masser at vælge imellem.

Hvis du går 20% op i dyser, og går 20% op i rør i luftmåler, så kan du være heldig at fuske dig fra det lowbudget-style. Motorstyring kommer altid til at slå det dog.

Det med dyserne var et forslag. Du skal bare have noget der giver noget mere bensin, så der er nok til at du mere end fordobler ydelsen.[/u]

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team