Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Hej

Har en gammel garrett turbo som jeg har set på min volvo 2,1L Motor, men når jeg presser den bare lidt eller prøver at holde en konstant fart del last klukker den hele tiden, ligsom at køre helt uden bov. Men problemer er bare at den også siger den lorte klukken selv når der er lidt speeder på. kan ik køre med en konstant fart på 110 på E45 uden den begynder bare det går lidt op af. trykket er ca 0.6bar

Hvis jeg prøver at lade over 0.6bar begynder den at hakke helt vildt og klukker og hopper helt råddent på mit ladetryks ur

Er det forde turbo'en er færdig ? der er nogle små hakker på mit kompressor hjul. Turboen er fra en Volvo Entrapanør maskine svarende til T3-4

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Du laver for mange ændringer på en gang!!
Træk vejeret og lav en af gangen.
Først ms på b19aog turbo.
Motor døde med et hul i blokken.
Diagnosen er vel stadig ikke stillet.
Nu b21Et med et uprøvet ms og en ukendt turbo, der klukker.

Enten skal turboen til at lægge æg :wink:
Eller du har en totalt forkert turbo på motoren, og oplever compressor surge i den helt store stil.

Men du har for mange ubekendte i spil, til at eventuelt at afhjælpe problemet med motorstyringen.
Monter standart turboen, og begynd at kører den ind med lavt tryk.
Og hæv det stille og roligt, når motoren kører ordentligt.
Maks. en ubekendt af gangen det gør det hele meget nemmere!!

Ellers ender det meget sandsynligt med et haveri igen-

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Angående den gamle motor

Blokken er ik flækket vil tro det var et leje der gik, der var vand i motor olien så der var noget i vejen der.

Jeg har et Map på fra en B21ET dog justeret ned i tænding, så vil mene det er okay safe, det eneste jeg har gjort er at ændre lidt på cruise blandingen så den ligger en 15 stk, da der var godt langt fra skive til sjælland. så det går ik den køre konstant 11afr hele vejen hehe :D

Den anden turbo jeg havde før var i slidt og brugte olie, så havde intet valg med turbo andet end at bruge denne, har haft den på en 2.3l motor hvor den kørte bedere på, den ku godt komme med surge men det var kun i et specielt område, hvor man aligevel ik kom så tit.

men det er da nok min turbo der ik duer længere, eller er for lille evt men så må jeg finde en ny turbo til vognen, vil ik ud og ofre penge på en orginal størelse turbo når jeg ved jeg vil op på 300hk eller lidt over, så vil gerne ha en der passer godt. har overvejet noget Kina turbo eller måske enda en Holset HX35 med 12" avgas hus.

Titel:
Moderator

Morten VJ skrev:
Du laver for mange ændringer på en gang!!

Det er absolut en mulighed ja!

Den med den klukkende turbo der skal lægge æg....klassekommentar :lol:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jaa men for mange ændringer ?? har jo sat en anden turbo på. Vidste jo godt den gamle motor var i stykker, bla havde jeg sagt tidligere at den brugte vand og i stor stil :wink:

Så er ik det mindste i tvivl om at mappet var okay, og jeg kunne ik høre den har banket en eneste gang på turen hjem fra sjælland til jylland, tror bare det var en kombination af toppen var i stykker eller der er kommet en del vand ned i olien og det ku lejrene ik klare :| Men shit happens det kostede ik det store.

Problemet er jo stadig den snot turbo klukker konstant, med mindre jeg køre 80. og normalt kan også sige at den kan lave 0.6bar ved 2200RPM så den kan virke større men har ingen problem med at puste den op, syntes bare det er underligt den ik gjorde det på den B23 motor jeg havde den på før, men der kan da sikkert være en masse andre ting der spiller ind

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Jylland
hmm... det kan måske være fordi waste-gate'en ikke åbner.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Er ret sikker på den åbner :D Tror ik det er der problemet ligger.

Tror selv problemet er den er for lille, det er en lille Diesel turbo

Titel:
Moderator

Jakobsen skrev:
Er ret sikker på den åbner :D Tror ik det er der problemet ligger.

Tror selv problemet er den er for lille, det er en lille Diesel turbo

Skrev du ikke lige at den kørte fint på B23? Hvis ja, så kørte den fint på en motor med nok 25-30 flere suge hk, og så skulle problemet med for lille turbo være meget værre.

Mål nu diameteren på kompressorhjulet og turbinehjulet, samt find forholdet og post det.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Prøve at måle kompressor hjulet. Turbine hjulet er nok aligevel noget sværre at måle. Prøver at kigge på det i dag hvis der er tid (:

Hvad mener du med at finde forholdet ??

Kan også prøve at poste serial nr på turbo'en hvis der er nogen der er gode til at finde ud af hvilken turbo det er

Titel:
Moderator

Nu skriver du jo entrepenørmaskine....det er i min verden noget 20+ tons gravemaskine, eller tilsvarende.

Nu har du ikke plukket turboen fra en 1500kg minigraver, vel??

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time