Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Viborg
Hey folkens

Jeg vil give min driftbil lidt mere power...
Det er en Nissan 180sx SR20DET, jeg vil regner med at lade 1 bar på den på den ca. 300 hk... jeg regner med at jeg skal have 555cc dyser i, men en gut mener jeg skal have 740cc (som jeg synes er noget store)... nogen der kan hjælpe mig, jeg vil helst køre std. benzintryk eller så tæt på som muligt...

Min bil er her hvis det har interesse: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=148008

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ifølge diverse regnemaskiner på nettet så rækker 555cc "kun" til ca 280HK

for at ramme 300HK skal dyserne kunne levere 602cc (igen ifølge regnemaskinerne)

http://www.gtsparkplugs.com/InjectorSizeCalc.html

MVH Luske

Titel:

Okay, det giver pludseligt et helt andet billede..

synes bare at den her siger noget andet, hvis man ønsker 300HK på 4 dyser skal de kunne give 416 cc ved korrigeret mængde og 606 cc skulle være nok til 436 HK ved korrigeret HK?? lidt en vildledning måske så?

http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... askine.htm

Men tusind tak for hjælpen ihvertfald :)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
På nisssans ca18det'er lavede jeg 320hk med 444cc dyser, så de regnemaskiner på nettet er noget pisimestiske :wink:

prøv at google hvad andre folk bruger på sr20det'eren når de vil ha 300hk

Titel:

Den på gtssparkplugs passer ikke for godt med det jeg kører nu... den har ca. 250 hk med 380cc dyser og det er til den gode side med benzin... hvis det skulle kunne lade sig gøre ifølge gtssparksplugs skulle jeg køre med en benzintryk på 5,5 bar og det tror jeg næppe std. tryk er på ;)

Det er sgu en jungle...

Mads B: der er bare mange der kører for højt benzintryk efter nin menning... der skal det helst bare være standrad.. måske hævet en lille smule..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
440ml er nok til 300 hk, så 555ml burde være mere end rigeligt...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

men det kommer også lidt an på duty-cycle og om man fodre dem med mere tryk end det tryk som mængden er opgivet ved

den udregning jeg har gjort brug af siger 80% duty-cycle , ved ikke hvor højt man kan gå ?

EDIT

har nu lige kigget på PPs regnemaskine , og den er noget mere optimistisk end de par stykker jeg fandt :?
den regner dog ved 90% duty-cycle

Mere EDIT

har lige tosset lidt med den på gtsparkplugs.com og kan slet ikke fatte hvordan jeg er kommet frem til de 602cc ?? :roll:
det største jeg kan komme frem til nu ved 80% dc og ved 44psi er 587cc ?? nu er jeg sgu forvirret :ha:

tror bare i skal glemme alt hvad jeg har skrevet efter "ifølge bla bla bla" i min første tråd :tooth:

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
nu ved jeg ikke om jeg er total WACK. eller om en gammel kneppet cosworth 16V maskine har en vild udnyttelse af dysserne.

jeg køre med 320ml dysser, 281hk (+lidt mere sidenmåling dog uden parpire på det) og iflg mit innovate ur så får den en afr på en 10,5-11 ved fuldgas/last.

500+ dysser tør jeg slet ikke tænke på til 300hk da 370ml dysser normalt er nok til den effekt på en cosworth motor.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

møffe skrev:
nu ved jeg ikke om jeg er total WACK. eller om en gammel kneppet cosworth 16V maskine har en vild udnyttelse af dysserne.

jeg køre med 320ml dysser, 281hk (+lidt mere sidenmåling dog uden parpire på det) og iflg mit innovate ur så får den en afr på en 10,5-11 ved fuldgas/last.

500+ dysser tør jeg slet ikke tænke på til 300hk da 370ml dysser normalt er nok til den effekt på en cosworth motor.

noget tyder på at de regnemaskiner jeg har benyttet som svar ikke er helt "normale" :ha:
eller også er det brugeren der ikke er helt frisk :tooth:

jeg forbeholder mig ihvertfald retten til at sige at jeg fu**ede up et eller andet sted , så tag ikke det jeg skrev for gode varer :oops:

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
luske skrev:
møffe skrev:

noget tyder på at de regnemaskiner jeg har benyttet som svar ikke er helt "normale" :ha:
eller også er det brugeren der ikke er helt frisk :tooth:

jeg forbeholder mig ihvertfald retten til at sige at jeg fu**ede up et eller andet sted , så tag ikke det jeg skrev for gode varer :oops:

MVH Luske
som sådan er det meget brugt at folk anbefaler 440ml dysser for at nå 300hk. dog ved jeg at på en cosworth er lyseblå motorsport dysser (gl bosch dysser) på en 420ml, til dem er en effekt på 350-400hk meget normalt på en cosworth.

SÅ kan det være at benzinsystemet på de forskellige projekter/biler er lavet for ringe? for jeg ved med sikkerhed at på en gammel sierra cosworth at det std er ganske godt et stykke over std (op til en 310-330hk)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time