hej ...
det lyder måske lidt , spøjst men, har lige erhvervet mig en 35-10 og syntes den " banker lige en tand for meget "
mit spørgsmål går ud på følgende ..:
den har en banke lyd .... og ikke bare den normale , diesel banken , men en slags knalden eller banken , måske fra en cyl ... det kommer ved let belastning altså næsten ingen gas givning , og fortsætter op til fuld ladetryk , hvorefter den blir " dæmpet " af ladetrykket , men er der stadig svagt , det er rigtigt tydeligt at høre ved lave omdrejninger , da man har nemmere ved at sortere lydene fra hinanden ........ mit spørgsmål lyder sådan her ...... " har din også den lyd ?????" IVECO , siger at de godt kan banke/knalde , men jeg kan bare høre der er en der skiller sig ud, det er ikke en flydede konstant banken ...... det kommer primært fra v side af motoren .... har lyttet med stedoskob , men det er sku svært da den skal have en lille smule belastning, og så sjovt er det ikke at hænge i motorrummet med 50km/t
er der en iveco nørd i danmark der kan hjælpe her ......... har de f.eks nogle sygdomme .... ligesom en transporter T4 har vaccumpumpen ????
den er fra 1996 og har kørt 210.000km , ( dårlig kørt til endnu )
har hørt de kan " knække nødder med tiden , "
MVH Beyer....