Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 mar 2010, 07:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2009, 06:15
Indlæg: 20
Hej

Minudstoedning bliver meget varm selv under normal koersel (roedgloedende manifold). Taendingen er calibreret saa den passer med 10grader paa MS og remhjulet. Jeg taenker om jeg kan have faaet samlet mit system saadan at MS ikke har tid nok til at beregne/levere gnisten ved hoeje rpm og derved forbraender for sent?

- Niels


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2010, 09:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Prøv at lås tændingen fast på 10 grader og kig med tændingspistolen om den bliver der selvom du giver den nogle omdrejninger :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2010, 17:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Du kører sikkert konservativ tænding...
Hvor mange grader kører du med ved jævn kørsel, der hvor du får rød manifold...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2010, 07:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2009, 06:15
Indlæg: 20
Tak for jeres input. Tror med 95% sansynlighed det er pga for sen taending og at ECU ikke har ok tid til at beregne/sende signal. Saa det med de faste 10 grader skal helt klart testes - god ide :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2010, 03:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2009, 06:15
Indlæg: 20
Hej

Jeg har nu faaet fat i mit program... Jeg koere med disse settings.. Det vil jo i worst case betyde at MS kun har 14grader til at sende "gnisten" - ikke?

- Niels


Vedhæftede filer:
AE86 ignition 1.jpg
AE86 ignition 1.jpg [ 174.53 KiB | Vist 4058 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2010, 03:36 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2009, 06:15
Indlæg: 20
Fandt det her:

IMPORTANT - do NOT set your total Trigger Angle (i.e. Trigger Angle plus additions) in the range 20 to 50 degrees as you will encounter problems and be unable to get your desired advance. If this is the Trigger Angle you calculate then you either need to move your crank sensor/wheel or modify your distributor to obtain a compatible trigger angle. This is due to the way the ECU calculates the spark timing, the calculations need around a 5deg band from the Trigger Angle.

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#Sparkset

- det svare jo saadan set paa mit spoergsmaal, selv om der er langt fra de 14grader jeg mener jeg har til 5...

- Niels


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2010, 20:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Så vidt jeg husker så beregner MS tænding og brændstof baseret over de sidste 4 omgange på motor. Så den har rigeligt med tid til det. Er ret sikker på den også har tid til et spil kort i mens...

Og så fik jeg af vide at man helst skal sætte trigger angel til 60 grader, og så justere ind til 10 grader via strømfordeleren, eller sensoren. Man kan godt ændre trigger et par grader uden problemer...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2010, 12:23 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2009, 06:15
Indlæg: 20
Saa har vi (mine gutter i dk) proevet at saette taending fast til 40grader foer top. Og selv i tomgang er der ingen taendingsbanken...? Remhjulet viser 40grader-ish hele vejen op til redline.

Hjaelp....?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2010, 19:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Sikker på gummivulkaniseringen på remhjulet ikke er skredet så?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team