Powerforum
http://powerforum.dk/

Knastaksel
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23278
Side 1 af 1

Forfatter:  MB.Autotech [ 22 feb 2010, 11:24 ]
Titel:  Knastaksel

Hej

Jeg er i forbindelse med min uddannelse til autoteknolog igang med at undersøge hvordan vi bedst muligt modificere / skifer den originale knastaksel på vores motor - en Toyota 3S-GE.
Men finder det desværre lidt svært at finde noget håndgribelig information omkring emnet??
Så hvis der er nogle som kender sites, bøger eller andet om emnet kunne det være en stor hjælp... gerne meget "nørdet" :D

Mvh
MB.Autotech

Forfatter:  JPP [ 22 feb 2010, 21:03 ]
Titel: 

Spændende emne.

Prøv at beskriv opgaven lidt mere

Er i låst på OEM (den originale producerede) knasten, og kan kun modificere denne?
Hvilke mål/opgaver skal en modificeret knast løse?...forstået på den måde hvad er kravsspecifiaktionen som der skal modificeres til (rpm, ønske om arbejdsregister/område, tryk vs. na)?

I den forbindelse er det min holdning at et udregningsprogram som pipemax er et, ikke uinteressant, udgangspunkt at skele til også i lærings, forståelse og uddannelsesmæssigt perspektiv som inspiration. Knastens opgave og opbygning er afhængig af andre parametre som kan være "låst" på forhånd (rørlængder, diametre, modtryk mv.) eller omvendt ved f.eks. knasten er låst (f.eks. kun oem modificeringer) hvorefter der "rør-tunes" og(eller) turbine/tryk-tunes til disse forhold/begrænsninger. Tanker omkring knastens udformning og profil (løft, duration, overlab, løft@tdc, ind vs. ud osv.) afhænger helt af kravspecifikationen og evt. begrænsninger som der arbejdes under.

Som sagt hvad er opgaven?

Forfatter:  K-FINN [ 22 feb 2010, 21:37 ]
Titel: 

Vil i bruge DUAL VVTI, eller dropper i det, og montere justerbar knasthjul.
Så er det nok nemmere og finde noget til det...

Forfatter:  Runesm [ 22 feb 2010, 21:53 ]
Titel: 

Supra MK4 skrev:
Vil i bruge DUAL VVTI, eller dropper i det, og montere justerbar knasthjul.
Så er det nok nemmere og finde noget til det...


3S-GE har kun VVTi på 4./sidste generation - og DUAL VVTi fra '98 så vidt jeg husker. Motoren er også kendt som beams.

En meget sjælden motor i danmark, denne 3s-ge, specielt i de sidste generationer

Forfatter:  K-FINN [ 22 feb 2010, 22:18 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Supra MK4 skrev:
Vil i bruge DUAL VVTI, eller dropper i det, og montere justerbar knasthjul.
Så er det nok nemmere og finde noget til det...


3S-GE har kun VVTi på 4./sidste generation - og DUAL VVTi fra '98 så vidt jeg husker. Motoren er også kendt som beams.

En meget sjælden motor i danmark, denne 3s-ge, specielt i de sidste generationer


Det er jeg udemærket klar over, men 99,9% sikker på det er en DUAL VVTI de har...

Forfatter:  K-FINN [ 22 feb 2010, 22:43 ]
Titel: 

http://www.autotechracing.net/

Yep, DUAL VVTI..

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/