Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 dec 2024, 00:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2010, 07:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Indlæg: 15
Geografisk sted: jorden
Er der nogen der kender en side, eller formel hvor man kan regne højden ud på stempler??

Grunden er at jeg har en 2,9 v6 motor i en scorpio, og gerne vil stroke den...

min plan var at tage krumtappen frá en 4,0 explorer da det er samme blok, men jeg vil ikke bore den så meget som exploreren er, men isteden få lavet nogen stempler, men jeg magler at få regnet ud hvad mål de skal have...
jeg regner med og beholde de org plejlstænger


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2010, 09:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Start med at læse på denne side:

http://home.att.net/~CapriClubChicago/Cologne.html

Husk at de fleste Explorer (SOHC modeller) herhjemme kører med 8 boltet krumptap, men hvorfor smider du ikke bare en OHV fra Ranger/Aerostar i som den er?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2010, 11:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2005, 16:40
Indlæg: 187
http://www.moranav6racing.com/category. ... egoryID=38

de har stoker kit til 2,9 motor såden bliver 3,5 istedet koster mellem 2500 og 4000 us $ alt efter hvor meget du vil ha med

nok bedre bare og billiger og ligge 4 liter motor i som ravnen sigder


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2010, 16:32 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Indlæg: 15
Geografisk sted: jorden
det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2010, 19:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2005, 16:40
Indlæg: 187
sierrafan skrev:
det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2010, 23:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Indlæg: 15
Geografisk sted: jorden
fordtosserne skrev:
sierrafan skrev:
det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england



Kræver det ikke en større ombygning at sætte dyser i fra en opel??
det var også de 250 >hk jeg gerne ville have..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2010, 23:33 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Indlæg: 15
Geografisk sted: jorden
fordtosserne skrev:
sierrafan skrev:
det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england



Kræver det ikke en større ombygning at sætte dyser i fra en opel??
det var også de 250 >hk jeg gerne ville have..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2010, 23:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Dyserne fra en Opel 2.5 V6 (C25XE) motor er bare almindelige højohms Bosch dyser, så der er ikke noget specielt ved dem andet end de gir mere sovs ;)..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2010, 09:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2005, 16:40
Indlæg: 187
nej opel dyser passer lige de kan køres med den orginale motorstyring uden problemer. det er meget brugt at komme dem i cosworth motor


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2010, 19:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
er de ikke kun på en 216-220 ml? hvor de std er 192 (dohc dysser) eller er det 200 (mondeo dysser)

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team