Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 feb 2010, 19:38 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Hej,

Har en wastegate hvor der er tre huller.
Der fulgte 2 studser med, den ene sidder i bunden den anden i toppen..
Det sidste hul sidder helt i toppen af wastegate'en og der sidder en ganske alm. 6 mm bolt.
Hvad skal den bolt bruges til?
Den strammer nemlig ikke fjederen eller noget, og kan ikke forestille mig den lukker tæt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2010, 20:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Læg lige at par billeder på så vi kan se hvad du mener.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2010, 20:32 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Har desværre ikke billeder af selve wastegate'en men har tegnet det i paint.. Håber i kan tyde det :)

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2010, 20:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
dj-steffen skrev:
Har desværre ikke billeder af selve wastegate'en men har tegnet det i paint.. Håber i kan tyde det :)

Billede


Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...

En side med lidt beskrivelse:
http://www.turbomagazine.com/tech/turp_ ... index.html

Ellers søg på youtube på ext wategate, der er også lidt film...

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2010, 20:51 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Skal bruge BEGGE studser :D Har nemlig ladetryk styring..

Det er den bolt der sidder i toppen jeg ikke ved hvad bliver brugt til..Den hverken strammer eller løsner fjederen, den sidder bare løs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2010, 21:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
dj-steffen skrev:
Skal bruge BEGGE studser :D Har nemlig ladetryk styring..

Det er den bolt der sidder i toppen jeg ikke ved hvad bliver brugt til..Den hverken strammer eller løsner fjederen, den sidder bare løs


Tror bare den er der for at lukke hullet...;-)

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2010, 21:15 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Det er også det jeg tror.. ville bare høre andres mening også :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2010, 09:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Den kan sidde der for at lave forspænding på fjederen, AKA mere eller mindre ladetryk...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2010, 17:46 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Boostjunkie skrev:

Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...


Man kan godt nøjes med kun at bruge den nederste, men der er en række fordele ved at bruge begge to. Elektronisk ladetryk eller ej ændrer ikke på de faktorer/fordele http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22986


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2010, 08:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
JakobM skrev:
Boostjunkie skrev:

Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...


Man kan godt nøjes med kun at bruge den nederste, men der er en række fordele ved at bruge begge to. Elektronisk ladetryk eller ej ændrer ikke på de faktorer/fordele http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22986


Vis man som jeg ikke vil ha boostcontroler på, til at starte med. er der nogle fordele/ulemper at bruge begge to?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team