Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 dec 2009, 19:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
når ens manifold ikke er med twin entry, og man sætter en turbo på med twinentry, hvad vil det give af evt. fordele/ulember??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2009, 20:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Du har jo selvfølgelig søgt i forummet inden du lavede et indlæg ;-) , så dette har du nok læst http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=21799

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 30 dec 2009, 20:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
selvfølgelig har jeg det. :-)


men det har ikke noget at gøre med, hvordan turboen vil opføre sig hvis manifolden ikke er med twin entry og turboen er


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2009, 20:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
Som jeg har forstået det, så er turboen hurtigere om at komme op i omdrejninger, når den har twin entry. Hvis du ikke har en twin entry manifold, oplever du altså at durboen er langsommere (hvor meget aner jeg ikke) om at spoole op, men du burde ikke opleve lavere effekt.

Citat:
The turbine is rarely subjected to constant exhaust pressure. In pulse turbocharged commercial diesel engines, twin-entry turbines allow exhaust gas pulsations to be optimized, because a higher turbine pressure ratio is reached in a shorter time. Thus, through the increasing pressure ratio, the efficiency rises, improving the all-important time interval when a high, more efficient mass flow is passing through the turbine. As a result of this improved exhaust gas energy utilization, the engine's boost pressure characteristics and, hence, torque behavior is improved, particularly at low engine speeds.

To prevent the various cylinders from interfering with each other during the charge exchange cycles, three cylinders are connected into one exhaust gas manifold. Twin-entry turbines then allow the exhaust gas flow to be fed separately through the turbine.


Dette er taget herfra:
http://www.turbomustangs.com/turbotech/main.htm

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2009, 21:32 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
ejnarmc skrev:
når ens manifold ikke er med twin entry, og man sætter en turbo på med twinentry, hvad vil det give af evt. fordele/ulember??


Hvis manifolden ikke understøtter todelt indløb, så har du hverken fordele eller ulember ved at montere twininlet turbine. Dvs. ingen fordele eller ulember.

Eneste der i periferien kan gøres gældende er lufmodstanden i flangens midtervæg på turbineindgangen. Den kan du evt. slibe skarp, men så er det også slut med evt. todelt indløb senere.


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 30 dec 2009, 21:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
den er slebet skarb af samme grund.....


tak for svarene


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team