Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 21:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 okt 2011, 07:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Indlæg: 120
Geografisk sted: Næstved
Nu har jeg siddet og kigget lidt på den lader som henrik gm har lavet til supraen, og sidder og tænker lidt over hvordan det ville fungere med en t25 turbine side med eks noget gt35 størelse compressor side..

er dette fuldstændigt håbløst? tænker hvad man kan forvente den levere luft til om ikke det måtte være mindre end det en gt35 kan, men med en hurtige spool up tid?

ved godt at der er noget bøvl med akselstørelser og den slags, det er kun tankespil på nuværende tidspunkt..

_________________
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2011, 09:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Og målet er masser af modtryk ?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2011, 09:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Indlæg: 120
Geografisk sted: Næstved
Målet er jo at se hvilke ulemper samt eventuelt fordele der er ved sådan en hybrid. At så en masse modtryk er en af disse er det jo ikke at foretrække, det er pga. den lille varmeside skal trække den store compressor side du mener ikke?

_________________
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2011, 09:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Pga den store kompressor side skal have luften gennem den lille varme side.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2011, 09:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Indlæg: 120
Geografisk sted: Næstved
Ja det er klart det havde jeg lige overset. det harmonere jo på ingen måde.

_________________
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2011, 10:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Det jeg har.rodet med på min for at få tidligere ladetryk er bla udsmanifolden. Jeg har 383nm ved 3700omdr på min cosworth og lader 1,1bar på en std t3 ar.48 uds hus

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2011, 10:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Indlæg: 120
Geografisk sted: Næstved
Manifoldet er osse et punkt der skal ses på det er ikke specielt godt ret flow mæssigt,

Men igen det var kun tanker, jeg har både en T3 og GT35 at prøve med, men er lidt bekymret for at ladetrykket kommer sent på en 2l med GT35.

_________________
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2011, 10:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Et godt sted at starte er at sørge for at intet varme forsvinder før efter forrøret. Og længde og størrelse på rummets i manifolden.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2011, 10:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Indlæg: 120
Geografisk sted: Næstved
Min ide var at lave et manifold med med nogle fornuftige rør og buk samt en nogenlunde ens længde, så coate manifold samt smide powerwrap på, en pose om lader og powerwrap på forrøret..

_________________
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2011, 17:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Balance.

Du skal ramme det punkt der passer med motoren.

På turboladeren er de vigtigste parametre:

Turbinemappet, kompressormappet, AR forhold og lysninger.
Du kan kun lave en hybrid, hvis du er i den situation at turbinesiden orker at trække et større kompressorhjul. Et stort kompressorhjul på en for lille turbineside gør bare at du ikke kan holde rpm på tuboen, og så går det helt amok på modtrykket hvis turbinen ikke flower. laver du så et clip på vingerne, så kan du få modtrykket lidt ned igen, men nævnte setup er nok lidt ekstremt. forbehold for at der kan trylles meget hvis man har lysten...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team