Nu er stumperne efterhånden indkøbt, så jeg påregner at skulle i gang med en mindre opdatering af min motor, i løbet af foråret.
Jeg har tidligere kørt med std. luftfilterkasse, dog modificeret lidt, og med et k&N panelfilter. Det virkede tilsyneladende fint nok til 380 hk, men da målet med den nye gt3582 er >500, så har jeg købt et halvstort åbent luftfilter fra K&N, som skulle kunne bruges op til 650 hk.
Nu er problemet så bare, at motoren ikke længere trækker kold luft ind, da filteret jo sidder ubeskyttet i motorrummet. Det er jo ikke hensigtmæssigt!
Jeg ville derfor gerne købe/lave noget beskyttelse som isolerer filteret fra de varme omgivelser i motorrummet, men de fleste færdige sæt, er med filter, og oftest alt for små. Alternativt kan man jo selv gå i gang, men jeg vil gerne have noget som virker, så er der nogen som ligger inde med en guide måske?
Vil det her være urealistisk:
På min bil sidder indsugningen bare i den anden side, men der burde være plads til et lignende filter. Rørets udformning vil i så fald blive meget lignende det i tråden, men vil udformningen hæmme flowet?
Billedet stammer fra dette link:
http://cold_air_intake.koken.org/