Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 aug 2009, 19:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
hejsa
har en saab 2.0 16v non turbo
hva er forskellen på en turbo og en non turbo
da jeg tænker på at lave min om til en turbo
og selvfølgelig betale afgiften af det

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2009, 20:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
er der ingen der kan forklare om der er forskel på de to motor ud over turbo og box

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2009, 20:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
fang lige Saab-Daniel herinde...

han er bidt af de gamle svenske havetraktorer....

evt fang ham på http://www.saabklubdanmark.dk i forum


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2009, 05:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Det kan ikke betale sig uden du er villig til at lave en masse om. Selve monteringen af turboen er nem nok. Der skal bare en anden manifold og diverse slanger osv. Og så et nyt forrør.
Men vigtigst er benzin tilførelsen, den skal jo have mere benzin.
Du kan enten finde et komplet ledningsnet samt styre boks fra en turbo bil eller montere egen motorstyring fx. megasquirt!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2009, 07:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Derudover er kompressionen højere, stemplerne er svagere og jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt udstødnings-ventilerne er natríum-kølede på suge-motoren (kan du huske det, Kaas?), det er de på turbo-motoren i det mindste...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel: ok
Indlæg: 18 aug 2009, 10:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
det vil sige ledningsnet ikk er der samme som på en turbo model ?
så jeg bare kan tage en turbo motor og ligge i

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2009, 10:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Du skal have styreboks og ledningsnet med, det kommer i øvrigt yderligere an på, hvilken 16v sugemotor du vil benytte dig af, da nogle kører anderledes tænding ligeledes...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel: satan
Indlæg: 18 aug 2009, 11:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
havde lige håbet på det ville være lettere
det er jo næsten det hele der skal skiftes kan jeg forstå
så skal jeg jo have bilen skildt total ad !
gider jeg sku ikk rigtig for 50 hk mere
hva kan jeg ellers lave ved sådan en motor så ?
det er en 1994 model 2.0 i 16v

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2009, 15:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Daniel - alle sug på h-blok pånær med karburator har kølede ventiler

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 18 aug 2009, 16:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Prisforskellen på de to biler er så ubetydeligt at det aldrig vil kunne betale sig. Jeg tror ikke engang det kan betale sig hvis du får alle stumperne gratis og selv kan lave det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team