Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 jun 2009, 23:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
hey drenge

har en rustfri turbo manifold på og en gt2860rs lader, på manifolden er der powerwrap (som jo holder på varmen ergo manifolden "burde" blive mere rødglødene end unden) ved kørsel på omkring 100km/t og 3000 rpm i et længere stk tid ca10 min (ved driftvarm motor) obs der er ikke ladetryk på dette tidspunkt, dog bliver min manifold rødglødene, er det et tegn på at min tænding står for sent? eller bliver en turbomanifold bare rødglødene uden turboen lader?

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2009, 23:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ved alm kørsel bliver min (rustfri) manifold ikke rød. kun hvis den får noget at leve af.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2009, 23:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2009, 10:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
Hp Ae86 skrev:
okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene


ja... lyder sådan... giv den lidt mere i tænding

Tommy

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2009, 10:59 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29
Indlæg: 32
Det var også det mig og HP ville mene vi var ude i.
Tændings mappet er også stadig kun det fra kompressor motoren. men vi fik blanding til at spille nogenlunde i går. . .


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2009, 12:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
ja det dur bare, men har stadig det olie problem i indsugningen. :s

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2009, 12:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
jeg kan på mit rullefelt logge temp. fra 0 til 1000 grader-AFR-tryk og vaccum-HCppm-co -o2-co2
Det er kun et spørgsml om at få lavet nogle 6 mm gevindhuller til målesonder hvor det nu kunne være relevant at måle

Int. ring 64823804

Mvh Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2009, 15:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Indlæg: 106
Geografisk sted: Norge
Hp Ae86 skrev:
okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene


Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.

Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.

_________________
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2009, 17:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
Dalen skrev:
Hp Ae86 skrev:
okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene


Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.

Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.


Blandingen er næsten tip top, tændingen har vi nemlig ikke stillet helt vildt på endnu, har ikke katalysator på , udstødningen er 3" med gennemstrømspotter :) så syntes det tyder mest på tændingen

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2009, 21:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Tror også det er i tændingsmap du skal lede efeter fejlen.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team