Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 maj 2009, 08:52 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Hvordan ved man om det vil hjælpe at bygge ny indsugningsmanifold, eventuelt med større plenum?

Nogen der har gode links til mere info om ovenstående, eller gider at skrive lidt om det?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2009, 18:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
John Sahl skrev:
Hvordan ved man om det vil hjælpe at bygge ny indsugningsmanifold, eventuelt med større plenum?

Nogen der har gode links til mere info om ovenstående, eller gider at skrive lidt om det?


http://www.team-integra.net/sections/ar ... icleID=471


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2009, 20:54 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
2fat2fly skrev:
http://www.team-integra.net/sections/articles/showArticle.asp?ArticleID=471


Ok, den bad jeg vist selv om, fuck det er langhåret ;-)

TAK for linket!

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2009, 17:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
2fat2fly skrev:
John Sahl skrev:
Hvordan ved man om det vil hjælpe at bygge ny indsugningsmanifold, eventuelt med større plenum?

Nogen der har gode links til mere info om ovenstående, eller gider at skrive lidt om det?


http://www.team-integra.net/sections/ar ... icleID=471


Nu har jeg sat og regnet lidt på de forskellig formler.
Kommer frem til nogle meget forskellig resultater.
Har taget 5000Rpm som mit peak omdråde

David Vizard's Rule for IM Runner Length.

længde 393mm
Diameter Ø65.21

Steve Magnante at Hot Rod magazine
længde 426.72mm


II B.) Helmholtz Resonator Calculations
Vis jeg ville prøve denne formel, bliver det vis rigtig kringlet, da lyd bevæger sig med 340 m/sec. ved normalt 100Kpa, Men hvor hurtig bevæger lyd sig f.eks. ved 200Kpa, den bevæger sig vel hurtiger..?
Nu har jeg ikke regnet efter hvor meget det betyder på længden af runner endnu. :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2009, 19:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
John Sahl skrev:
2fat2fly skrev:
http://www.team-integra.net/sections/articles/showArticle.asp?ArticleID=471


Ok, den bad jeg vist selv om, fuck det er langhåret ;-)

TAK for linket!

He he var så lidt :wink:
http://www.wallaceracing.com/runnertorquecalc.php
http://www.jenvey-dynamics.com/~Tech_QA.htm


Senest rettet af 2fat2fly 25 maj 2009, 19:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2009, 19:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
John Sahl skrev:
Hvordan ved man om det vil hjælpe at bygge ny indsugningsmanifold, eventuelt med større plenum?

Nogen der har gode links til mere info om ovenstående, eller gider at skrive lidt om det?


A suggested starting point for the length of a tube with peak torque at 6000 rpm is 13 in.

You add 1.7 in. for every 1000 rpm that you want to move the peak torque below 6000.

Or subtract 1.7 in. for every 1000 rpm you want to move the peak torque above 6000.


Hvis man ser på nogle orginale manifolde, så passer denne udregning meget godt, og værd og tage med i betragting når man skal lave manifold.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 18:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
De udregninger der henvises til er det kun beregnet på N/A tuning??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2009, 08:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Deler N/A og tryk ikke de samme regler

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2009, 17:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Her er en lang tråd med en masse billeder og info....
Jeg bliver aldrig rigtig glad for mit eget plenum igen efter denne tråd.....

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2009, 17:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Hov!
Her er den:
http://forums.hybridz.org/showthread.php?t=127863

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team