Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 maj 2009, 11:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2009, 22:43
Indlæg: 15
Er det muligt at skære de gamle flanger af en turbo og svejse andre på ?
Nu går jeg næsten ud fra at det kan lade sig gøre, men hvad er holdbarheden ?

Eller ville det være bedre at lave adaptor plader ?

Jeg overvejer nemlig o det mer vejen frem til en ny turbo til min bil, da jeg ikke rigtig kan finde noget som passer lige på.

Bilen er en fiat stilo 1,9 mulitijet 120hk 2007.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 11:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Hvad med en anden manifold? Eller anden flance på manifolden?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 11:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
Er da rimelig hurtigt at lave en overgangs flance :rock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 12:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2009, 22:43
Indlæg: 15
Jeg vil gerne bevare manifold standard i tilfælde at bilen skal laves til standard igen.

Så jeg ville helst til passe turboen til bilen i stedet for bilen til turboen.

Når man svejser i en turbo er det så bare noget man gør som når man normal svejser ? Er der noget man skal vise særlighedsyn til ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 12:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
notfast skrev:
Når man svejser i en turbo er det så bare noget man gør som når man normal svejser ? Er der noget man skal vise særlighedsyn til ?


Jeg ville ikke rode mig ud i at skifte flange på et turbine-hus på en turbo.. huset er jo støbt, og vil meget sandsyneligt give sig når det bliver svejst på grund af den ujævne varmepåføring.. så med mindre at det er en MEGET dygtig svejser, ville jeg få lavet en adapter til at skrue på bilen mellem manifold og turbo..

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 12:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2009, 22:43
Indlæg: 15
Kim Frederiksen skrev:
notfast skrev:
Når man svejser i en turbo er det så bare noget man gør som når man normal svejser ? Er der noget man skal vise særlighedsyn til ?


Jeg ville ikke rode mig ud i at skifte flange på et turbine-hus på en turbo.. huset er jo støbt, og vil meget sandsyneligt give sig når det bliver svejst på grund af den ujævne varmepåføring.. så med mindre at det er en MEGET dygtig svejser, ville jeg få lavet en adapter til at skrue på bilen mellem manifold og turbo..


Øv, det var sådan et svar jeg frygtede.
Så hvis det ikke kan lade sig gøre at finde noget der passer (thomas, jeg krydser finger), så er adapter plader vejen frem.

Tak, for hjælpen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 16:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
på en forholdsvis billig turbo... var det ikke noget jeg ville frygte.
en kæpsvejser, lidt forvarme og langsom afkøling... et par elektroder til sammenføjning af sort og rustfri.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 16:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Skal da siges at jeg også engang har svejst en turbo direkt på en manifold
Som holdte fint i det år den kørte. Men igen der findes mange forskellige støbe jern typer og nogle kan man altså næsten ikke svejse i men vis det er en bil som skal bruges til hverdag og det er bøvlet at komme til ville jeg ikke gøre det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 19:15 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2009, 22:43
Indlæg: 15
Lars PH skrev:
Skal da siges at jeg også engang har svejst en turbo direkt på en manifold
Som holdte fint i det år den kørte. Men igen der findes mange forskellige støbe jern typer og nogle kan man altså næsten ikke svejse i men vis det er en bil som skal bruges til hverdag og det er bøvlet at komme til ville jeg ikke gøre det


Det er min hverdags og eneste bil, så den skal gerne være stabil.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2009, 10:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
lqs skrev:
på en forholdsvis billig turbo... var det ikke noget jeg ville frygte.
en kæpsvejser, lidt forvarme og langsom afkøling... et par elektroder til sammenføjning af sort og rustfri.
MVH søren


Ville også sige at det er set flere gange især i det svenske rige både med ændring af turbo flanger men også med DIY montering af ekstern wastegate udtag direkte på udstødningshuset m.m.

Så lavet med lidt omtanke ville det ikke være en dødsdømt tilpasnings mulighed...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team