Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2009, 10:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Er der nogen der har indblik I om V-power er ligeså godt et brændstof som 98 oktanen?

Jeg er bevidst om at man skal kigge på MON tallet og ikke RON tallet (eller også er det omvendt), men jeg synes ikke har har kunnet finde noget omkring tallet...

Der har på et tidspunkt været tale om den gamle 97 oktan V-power vs 98 oktan og der kunne MON tallet ikke være med, men kan man så ekstrapolere op fra 97 til 99 V-power eller er det helt forkert?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 15:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
jeg mener jeg hatr et svar fra shell... den gang det var 97 v-power

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 15:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Dette er talene for 97 v-power

Citat:
Hej Mads,

Motor oktantallet for V-Power er min. 85,0 og min. 87,5 for Blyfri oktan 98.

Begge tal er naturligvis angivet som MON(c) efter den europæiske norm for benzin.

Hvad skal du bruge oplysningen til??



Venlig hilsen / Best Regards

Søren Hvid Tønder
Technical advisor fuels and HSE
A/S Dansk Shell
Energihuset
Nærum Hovedgade 6, DK-2850 Nærum

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 20:00 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg skrev en mail til Shell vedrørende MON indholdet af oktan i det nye v-power, men har aldrig fået svar... Men umiddelbart tror jeg det er samme opskrift som det gamle. Har da hørt fra flere som har oplevet, at det biler som er trimmet ind til 98, tændingsbanker med v-power 99. En af de vitale dele som er undladt i den nye formel er MTBE, som bl.a. er hovedingrediensen i flere såkaldte "oktan boostere".
Om der en reel forskel på biler, som ikke er presset til det yderste, skal jeg så ikke gøre mig klog på :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2009, 19:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Det er netop indlægget fra Mads jeg husker...

Jeg kører V-power på min Astra og kan tydeligt mærke forskel fra 97 til 99... Astraen gik ikke langt på literen med 97 V-power.

Jeg har dog lidt større problemer med at bestemme mig mht 98 oktan og 99 V-power... brændstofforbruget er det samme på de 2 produkter.

Det ville jo være rart at vide om man skulle køre den omvej for at fylde 98 på istedet..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2009, 19:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Men er din bil kørt ind på 98 ell. V-power?
Jeg har forsøgt forsøgt at kontakte ham Søren Hvid Tønder, men han er på ferie indtil d. 28/4. Hvis han sender mig et svar, skal jeg nok lige poste det :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2009, 15:07 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Så var det sgu svar :D

Hej
Den nye V-Power har samme Mon tal >87,5
-----Original Message-----
From: Hvid Tonder, Soren SHT DANSK-DSE/481
Sent: Monday, April 27, 2009 9:02 PM
To: Jacobsen, Mogens SVEN-DLE/5AJ5
Subject: FW: Indhold af motor octane number i V-Power


Mogens,

Kan du hjælpe Martin ?

Venlig hilsen / Best Regards
Søren Hvid Tønder
Fuel technical advisor
A/S Dansk Shell
CVR nr. 1037 3816
Nærum Hovedgade 6
DK-2850 Nærum
Denmark
Tel: +45 3337 2000 (Switchboard)
Tel: +45 3337 2640 (Direct)
Tel: +45 2220 5125 (Mobile)
Fax: +45 3337 2949
Email: soren.hvidtonder@shell.com
Internet: http://www.shell.dk
-----Original Message-----
From: Martin Lindahl [mailto:lindahl007@gmail.com]
Sent: 26. april 2009 21:24
To: Hvid Tonder, Soren SHT DANSK-DSE/481
Subject: Indhold af motor octane number i V-Power


Hej Søren, jeg ville høre om du kunne oplyse mig hvad MON er i det nye V-Power?
Du har tidligere hjulpet en af mine bekendte med oplysninger omkring den gamle 97 oktan, som indeholdte min. oktan 85 MON, men jeg kunne af ren og skær nysgerrighed (og fordi jeg har en dyb passion for tuning), godt tænke mig at sammenligne indholdet af MON på den nye V-Power og den gamle oktan 98 (som jo er min. oktan 87,5 MON), som ikke sælges ret mange steder længere.
Jeg ville være meget taknemmelig, hvis du kunne hjælpe mig med denne oplysning!

Mvh. Martin Lindahl


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2009, 18:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Dvs. det eneste man man for extra for V-Power er en tom tegne pung?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2009, 18:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
klyfax skrev:
Dvs. det eneste man man for extra for V-Power er en tom tegne pung?


Tank torsdag, så koster det ikke ekstra :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2009, 20:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Lindahl skrev:
Men er din bil kørt ind på 98 ell. V-power?
Jeg har forsøgt forsøgt at kontakte ham Søren Hvid Tønder, men han er på ferie indtil d. 28/4. Hvis han sender mig et svar, skal jeg nok lige poste det :D


Bilen er ikke chippet.

Der ligger en turbomotor i Astra'en fra fabrikken og jeg kan tydeligt mærke forskel på fx 95 oktan og 98 oktan/99 V-power på standardmotoren.

Jeg har dog overvejelsen, om jeg ikke burde prøve at få bilen chippet.

Men ud fra besvarelsen fra Shell, så er det ligegyldigt om man kører V-power eller 98 oktan... altså bortset fra prisen...

Nok er V-power dyrere end 98 oktan, men omvejen efter 98 oktan gør at det bliver billigere at tanke på Shell alligevel... man er vel talsnedker :rock:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team