needspeed skrev:
I england kører nogle med knap 0.5 bar og så ca. 400 - 450 hk og et pænt bundtræk. Og det er så uden andre stempler osv.
Kan se om jeg kan finde et link.
Ravnen skrev:
... en 2,9L kan faktisk på stort set standard stumper nå ganske fine effekter, opskriften er turbostempler og rustfrie ventiler fra Burton, shootpeenede std. plejlstænger med ARP bolte, 2 stk KKK K16 turboer, wire ringed std. Ford toppakninger og større Bosch dysser, mere end dette behøver der faktisk ikke at blive gjort for at nå over 400hk, en ligende motor jeg lavede for et par år siden, holdt til 1.8 bars ladetryk (underligt nok) og dette vel og mærke ved en indsugnings temperatur på over 80 grader, en måling viste at den ydede i nærheden af 500 hk...
Ravnen's quote er taget fra denne
tråd og der er nok ikke tale om en 24v cosworth 2.9l version men en alm 12v ohv 2.9l'er
Det er dejligt med så enslydende opgivelser

.. den eneste måde de to ovennævnte eksempler skulle være tilnærmelig ens var hvis ravn havde opgivet i absolut tryk og needspeed har opgivet i relativ tryk ... men det er nok ret usandsyneligt
Jeg tror needspeed er i drømmeland.. 400-450 hk med under 0.5bars ladetryk

han er godt og vel 100 hk over hvad jeg ville hoppe på som værende troværdigt .. en 2.9L cosworth er opgiver til 210hk (for bob ... boa er lidt under)