Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Fyn
Er der nogen der ved om en krumtap fra en polo 6n 1.4i passer i en polo g40??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem

JKM skrev:

Ikke for at lyde dumsmart :)
Men hvad er ideen med det? er det fordi at du har en G40 liggende hvor din krumtap er defekt og du har sådan en polo motor liggende som du kunne tage krumtappen fra?.
For uden at jeg ved det, er jeg ret sikker på at G40 krumtappen er stærkere.

Men jeg vil anbefale dig at hoppe ind på Vagcars.dk og spørge om det, da der nok er nogle derinde som ved det.
Jeg vil samtidig anbefale dig inden du poster derinde. at finde motor type nummeret på begge motore, Og når du nu har det så post det herinde også, i tilfælde af hvis der er nogle som ved det herinde kigger forbi, har en lidt større chance for at give dig et præcist svar..

Mvh Jon

Moderator

Excess skrev:
JKM skrev:

Ikke for at lyde dumsmart :)
Men hvad er ideen med det? er det fordi at du har en G40 liggende hvor din krumtap er defekt og du har sådan en polo motor liggende som du kunne tage krumtappen fra?.
For uden at jeg ved det, er jeg ret sikker på at G40 krumtappen er stærkere.

Men jeg vil anbefale dig at hoppe ind på Vagcars.dk og spørge om det, da der nok er nogle derinde som ved det.
Jeg vil samtidig anbefale dig inden du poster derinde. at finde motor type nummeret på begge motore, Og når du nu har det så post det herinde også, i tilfælde af hvis der er nogle som ved det herinde kigger forbi, har en lidt større chance for at give dig et præcist svar..

Mvh Jon

Man kan jo se et par forskellige ting ved at kigge på de to krumptappe lagt op ved siden af hinanden....

Og er man kreativ kan man faktisk høre forskel mellem en "god" og en "dårlig"....

Ingen grund til at besøge andre fora, snup du et billede af de to forskellige og læg det herind, mon ikke der er nogen der kan give dig et tip så :reading:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time