Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 feb 2025, 15:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator

Er i friske på at lave en database over motordele for ombyggere?

Vi kan starte her:

26mm løftere
Honda Fireblade.

35mm løftere til overliggende knast, direkte tryk.
Volvo D24. Faste
Volvo 1000262 Hydrauliske
Ford 1,8 (ved ikke hvilken) Faste

37mm løftere
Volvo 8V, alle. trykker direkte på shims.

Nogen der er med på udvidelser?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
jeg har hørt nogle rygter om alfa sud løftere til vw 8v 827 motore.. men ikke noget jeg har undersøgt.. og da vw's 8v og 16v motore kører med samme løftere burde de også passe der.. alfa løfterne skulle være lettere, men jeg har ikke nogen mål lige pt..

mekaniske og hydrauliske løftere til en vw er iøvrigt samme størrelse, knasten trykker direkte på ventilen gennem løfteren

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

nogle der har et godt link der viser det?

Min dyt har mekaniske løftere, men mere ved jeg som sådan ikke - jeg ved at knasten trykker på en vippearm, som så trykker ned på en dimmer som ventilstammen er skruet op i...

Er det noget i "ved" eller noget i har målt er frem til?

Titel: Re: a
Moderator

tonnilerche skrev:
nogle der har et godt link der viser det?

Min dyt har mekaniske løftere, men mere ved jeg som sådan ikke - jeg ved at knasten trykker på en vippearm, som så trykker ned på en dimmer som ventilstammen er skruet op i...

Er det noget i "ved" eller noget i har målt er frem til?

Som udgangspunkt "ved" man ingenting før man selv har erfaret det ;-)

Ideen med denne tråd var at folk kunne måle det op de havde "på lager", og poste resultatet. Flere af disse dele er umiddelbart ombyttelige, eller tillader måske endda en ombyg fra hydraulisk til fast løfter til 1/10 af den normale pris. Så folk skal bare måle det op de har liggende på lager derhjemme ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

lyder da som en super ide at lave en lille database..

Har du et billede eller en forklaring på hvordan det måles? Jeg har en motor stående med mange km på sig, der alligevel bare skal kyles ud.

Det er en 16v på en enkelt knast, så vippetøjet er Y-formet - dvs hver knast åbner 2 ventiler..

Du kan jo nok forstå at det er meget vigtigt at få daihatsu med, det er jo et fantastisk køretøj :lol: :lol:

Titel: Databaser...
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
En anden ide til en database, kunne osse være vægt på forsk. motore... hvis man f.eks. går og overvejer et projekt til noget baneræs eller lign. kunne det være meget og se hvilken motor man bør satse på. var det nu en gammel e30 kan man f.eks. spare en del kg i snuden ved at skifte række 6eren til eksempelvis en 4 cylindret... eller måske en wankel kværn.
Så længe man ikke laver flere hundrede turbo heste er den hurtigste måde at blive hurtig at sænke vægten. 8)

Og hvis man ikke kun skal køre lige ud, er det især rart med vægten rigtigt fordelt..

Bare et forslag :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Der står Volvo på nogle af ventilbrikkerne i Yugo´s motor ved jeg af erfaring :!: men hvilken model de kommer fra ved han nok bedre selv...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Mester Medlem

HenrikGM skrev:
Er i friske på at lave en database over motordele for ombyggere?

Vi kan starte her:

26mm løftere
Honda Fireblade.

35mm løftere til overliggende knast, direkte tryk.
Volvo D24. Faste
Volvo 1000262 Hydrauliske
Ford 1,8 (ved ikke hvilken) Faste ...den gamle 1.8td kører med faste løftere der kan bruges i en COSSIE. en 4cyl ford PINTO/OHC motor vejer lige over 150kg!

37mm løftere
Volvo 8V, alle. trykker direkte på shims.

Nogen der er med på udvidelser?

Titel:
Mester Medlem

ellers et fedt system vi har her. nu ser det ud som om det er HENRIK der har skrevet alt det vrøvl!

Titel:
Moderator

lqs skrev:
ellers et fedt system vi har her. nu ser det ud som om det er HENRIK der har skrevet alt det vrøvl!

Hvad er der nu galt med dig? Mangler du at få noget søvn?
Systemet fungerer faktisk efter hensigten..... :coffee:

Du trykkede på "citer" og gik så manuelt ind og tilføjede lidt om Forden i mit indlæg, og derfor kommer det til at se sådan ud.

Hvis du trykker på citer og skriver udenfor mit oprindelige indlæg, så bliver det lidt lettere at gennemskue. :wink:

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time