Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 feb 2025, 15:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2009, 20:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
hejsa

nu har jeg efterhånden prøvet alt!.

jeg kan ikke få turboen til at lade med mere en 1.1-1.2 bar. jeg har sat et ur til at måle tryk med, mellem turbo og wastegate og et ur på selve manifolden, og de måler præcist det samme. (så rør og intercooler må være tæt)
som en del af fejlfindingen har jeg sat wastegaten fast med med spændebånd, og blændet blowoff ventilen af, og den vil ikke lade mere af den grund.
turboen lader med 1.1-1.2 ved 4200 omdr. og ved 6500 omdr. er der et tryk på ca 0.8...

har du nogle idéer?

kunne det være den interne wastegate der driller?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2009, 20:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvordan er udstødning, har du prøvet og pille den af, evt efter downpipe.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2009, 20:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Vinger brændt af pga høj EGT?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 19 jan 2009, 21:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
turboen er helt ny, og udstødningen er en 3-3.5" og er ca 1 år gammel, med race kat


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 19 jan 2009, 21:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
har dog ikke prøvet at pille udstødningen af..... endnu


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2009, 21:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Eller har den lavet "hareskår" ?
En revne i huset, der går fra wastegaten til udstødningen, pga høj egt.

Det har jeg set før på Mitsubishi turbo'erne.

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2009, 21:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Hov?

Du fik lige skrevet ny turbo, mens jeg svarede.

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 19 jan 2009, 21:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
den er som sagt helt ny turboen, selv ikke første gang den lavede tryk kom den over 1.1 bar


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 19 jan 2009, 21:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
hehe og jeg svarede forhurtigt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2009, 21:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
ejnarmc skrev:
hejsa

nu har jeg efterhånden prøvet alt!.

jeg kan ikke få turboen til at lade med mere en 1.1-1.2 bar. jeg har sat et ur til at måle tryk med, mellem turbo og wastegate og et ur på selve manifolden, og de måler præcist det samme. (så rør og intercooler må være tæt)
som en del af fejlfindingen har jeg sat wastegaten fast med med spændebånd, og blændet blowoff ventilen af, og den vil ikke lade mere af den grund.
turboen lader med 1.1-1.2 ved 4200 omdr. og ved 6500 omdr. er der et tryk på ca 0.8...

har du nogle idéer?

kunne det være den interne wastegate der driller?


Rør og ic behøver ikke at være tætte, med denne målemetode.
Den eneste riktige er at tryksætte systemet og lytte og sprøjte sæbevand på systemet.
Jeg fandt 0,2 bar mere ved høje omdrejninger ved at tryksætte systemet.
Selvom det så tæt ud :oops:

Men det kan være mange ting, der giver fejlen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team